..Antligen!!

Bewildered

Trådstartare
Antligen...

har jag fatt fatt i en clicker i Kanada! Det tog runda fem manader att hitta en.. jeeej!

Har varit inne i mangder med petstores, veterinarkliniker osvosv inte en jakla clicker, och i manga fall har jag fatt fragan vad en clicker Ar. Fast chockhalsband finns i vart o vart annat horn... :cool: Sa.. i helgen snubblade vi over en Petstore inne i brandon, hoppet var lagt, nagonstans i fothojd nar jag klackte ur mig fragan "Ni rakar inte, mojligtvis, ha en clicker har?" Jajemensan, de hade det! ...Precis bredvid ett halvstryps stackel.

Sen kommer det roliga, att forklara for omgivningen vad clicker baseras pa. Allt ifran Pavlovs Hundar till Skinners duvor... det roligaste ar att den som fattat mest, hittills, ar svarmor som ar larare - for det ar samma principer som hon fick lara sig nar hon studerade till pedagog. :rofl: Nu aterstar bara att visa och forklara for maken hur det funkar, sa gott jag nu kan forklara det (Tack gode gud for Youtube och google!!) Svagerskan har skrivit upp sig pa listan over folk som vill veta hur det funkar, lika sa veterinarstationen har! :bow:

Sa nu ska den stackars understimulerade, negligerade, bortglomda, halvvilda collien fa agera testpilot. Tva flugor i en small! :banana: (Obs: collien ar INTE var. Det ar bara forbannat synd om henne, hon ar ung, jakligt positiv och behover Verkligen stimulansen.. och lite basic manners)

..jag kan nog knappast fa vetstationen har att sluta salja chockhalsband - men kanske kan jag fa dom att lagga till clickers bland sina inventarier... Jag kan ju alltid hoppas!
 
Sv: ..Antligen!!

Grattis!;)


Men..om det är så svårt att få tag på, kunde du inte bara bett nån köpa här och skicka?:D
 
Sv: ..Antligen!!

haha jag har varit sjukt nara att be morsan faktiskt... :rofl: Men samtidigt sa ville jag ju lixom inte "ge upp" helt har.. jag menar... sa mycket hund sa det Borde ju finnas.. ehum.. :rofl: Fick fatt i en riktigt bra en, som jag utan problem kunde fasta mitt senilsnore i! (Sa nu har min clicker dodskallar pa sig, passande, eller hur? ;)) Skitbra nar man ar klantig och tappar saker titt som tatt... *ar ett riktigt klantarsel!*

En polares flickvan klackte ur sig att "Gud vad bra livet hade varit om alla blev lika glada for sa sma saker som din fru" till maken min... Jag kande mig lite som en unge pa julafton med glittrande ogon o ett lyckligt flin :angel:
 
Sv: ..Antligen!!

...undviker Ebay i storsta mojliga man :) ..hittade f.o. bara typ.. fem vettiga clickers dar sist jag kikade (kanadas ebay dock, inte staternas)
 
Sv: ..Antligen!!

Ah, okej. Jag har inte så stor koll på clickers men konstigare saker har jag ropat hem, även på tyska :angel: Jag kan inte tyska. Men kul iaf att du hittade vad du sökte. Man kan bli så lycklig när man letat länge :D
 
Sv: ..Antligen!!

:rofl: ja... jag kanner mig verkligen som en liten unge, men jag ar sa glad, sa glad! Dels for att jag hittade en clicker efter alla om o men... o dels for att maken vart sa pass intresserad av clickertraning! :bow: Heja min make! Han har varit runt fler hundar an jag sett i hela mitt liv, ar snart 30 bast... men ar inte den som ar den nar det kommer till o prova nya saker! Jag ar Glad over min oppensinnade make! (Som ar inbiten cowboy, hands-on och en ganska karlig karl... med en allergi mot PETA och "hippies")
 
Sv: ..Antligen!!

Iiiiih, jag kanske babblar for mig sjalv, men d skiter jag i just nu....

Clickade collien 3*10 minuter idag... hundf*n ar sa smart o fattar sa snabbt att jag blir morkradd! Vi har bara lekt runt lite, men... hon ar helt otrolig i vilket fall, far passa mig sa jag inte gar for fort fram. O maken sag sista tio minutrarna nu pa kvallen, han var impad... Woho vad jag ar glad! :) Det ar skojigt nar man sa snabbt kan visa principerna o grunderna, i synnerhet med en hund som ar med till 110%. Men stackarn ar val bara dolycklig voer att antligen fa Gora nagot... en hundbur (den e sa liten att jag inte ens vill kalla den hundgard) ar inget liv for en tio manader gammal collie. Ska se om jag lyckas omhusera henne lite, vagar inte gora for mkt eftersom det inte ar var hund o jag lanar henne lite pa nader sa jag vill inte trampa allt for mkt pa tar som redan ar lite omma... Men skit i omma tar, fanken vilken smart liten tjej!
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 254
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 456
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 294
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp