Apotekets kattprodukter

mandalaki

Trådstartare
Ska beställa en del saker från djurapoteket.

* Vilket är lättast att hantera om man råkar klippa i pulpan på klon: Klip Stop som är flytande eller Stop Bleeding som är pulver?

* Tablettingivare låter smart när man måste medicinera katten. Men hur funkar den?

* Vad är Go Stop dressyrspray?

mandalaki
 
Apoteket Svanen
Kungsg. 53, 461 34 TROLLHÄTTAN
För allmänheten 0771-450 450
Fax 0520-347 15
Läkemedelsupplysning dygnet runt, alla dagar 0771-450 450
Info. om djurläkemedel, vard 9-17 020-61 88 00

Hon som chefar över Djurapoteket är kanontrevlig. :bow:

Annars kan alla apotek i sverige ta hem varor från djurapoteket.
 
Så man kan beställa från henne och sedan få det hem till "sitt" apotek? Det verkar ju super :bow:

Dom har ingen närbutik dock? Svårt att veta sortimentet.
 
Tablettingivare är jättebra! Man klämmer fast tabletten längst fram på ingivaren och sätter in den långt bak i munnen och skjuter in tabletten. Lite svårt att förklara. Den är i alla fall jättebra!
 
Själv har jag aldrig haft några problem med att ge mina missar tabletter. Krossa i yttepyttelite blötfoder och sedan säger det bara swish :D Misstänker de något kan man alltid "glömma" matmoset framme på diskbänken, mina kissar är tjuvaktiga. Men då kan jag å andra sidan inte kontrollera vem av dom som äter det, så det fungerar bara om den ena är ute.
 
Gå till apoteket och be att få djurapotekets beställningskatalog. Det är ett litet blått häfte med produkter för häst, katt och hund.

Troligen kan du skicka efter katalogen även genom att maila: trollhattan.djurapoteket@apoteket.se

Det ser inte ut att som om man kan beställa via nätet. Men i katalogen finns en beställningssedel. Den skickar man in och väljer om man vill få hemskickat eller hämta på apoteket.

Hemskickat kostar 20 kr i expeditionsavgift + fraktkostnaden.

Leveranstiden är bara 2-4 dagar om produkterna inte råkar vara slut.

mandalaki
 
Det låter bra. Mina två är hopplösa när man ska få i dem nåt de inte gillar. Så det får bli en sån när jag beställer.

mandalaki
 
Tablettingivare finns ofta hemma på apoteken. Vet att de tog bort dem ett tag, men nu verkar de vara inne i sortimentet igen. Kolla i "djurhyllan".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 713
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp