Bukefalos 28 år!

Årets första lektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var uppsatt på en häst jag absolut inte vill rida i vanliga fall (som skröt om att min ridlärare vet vilka jag vill rida :o ) så jag byte häst med en av mina lektionskompisar

Min ridlärare var inte sååå lycklig för hon var rädd jag skulle åka av Loona som kan vara lite sprättig men jag tycker att Deja Vu är läskigare.

Vi skulle träna halvhalter, något vi borde kunna vid det här laget men som av någon anledning behöver tryckas in i huvudet då och då.
Började lite trevande med att hitta tillbaka till balansen i sadeln.
Är fruktansvärt stel och sned i hela kroppen efter kanska många timmar i soffan under min sjukperiod.
Korta korta stunder gick det väldigt bra, sen blev det lite stretigt och högt och springigt. Men dom korta stunder det gick bra var bara WOW. Loona är en väldigt känslig häst vad gäller vikt, skänkel och hand samt också ett sto i alla bemärkelser.

Eftersom hon gick lektionen innan stod och och tittade, utan att skryta kan jag säga att hon gick inte ett dugg bättre där och den ryttaren rider två ggr i veckan i Nivå5-grupp?
Så jag är jättenöjd med min comeback :banana:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var det dags att kravla sig upp på hästryggen igen. Snälla Pelle tar väl hand om mig. Jag är riktigt förtjust i honom, vilken...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 804
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp