Bukefalos 28 år!

Arrendera mark av kommunen

annan1

Trådstartare
Ni som arrenderar hagmark av en kommun, vad har ni för erfarenheter? Har det funkat bra eller mindre bra? Något särskilt som man bör ha i åtanke?
 
Det brukar inte vara så annorlunda från när man arrederar från andramarkägare. Var noga med kontrakt och sånt och vem som ska stå för stängsel el och vatten så att det är klart för alla parter. Fördelen ed kommunen är ju föstås att det är en myndighet och att man är noga med kontrakt och att papper sällan tappas bort. En annan viktig sak kan vara att du ser till att få en speciell kontaktperson som du kan prata med om det behövs. Det är så lätt att man tappas bort om man har kontakt med fler personer på en avdelning.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 331
Anläggning Jag har en bit skog på min mark som jag långsiktigt skulle vilja göra hage av, då jag har mer användning av hagmark än skogsmark. Är...
2
Svar
36
· Visningar
3 891
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
4 102
Senast: AntiPrimax
·
Anläggning Familjen har 3-4 hektar skog som vi inte riktigt vetat hur vi ska ta tag i sen vi flyttade in för 8 år sen och var orörd i minst 10-15...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp