Oknytt

Trådstartare
Det har ju kommit lite nya behandlingar på senare år är när det gäller att behandla osteoarthros. Har nån provat? Tänker tex stamceller (Arti-cell forte), Arthramid, IRAP osv...

Min har ju kotledsartros och har fått steroider, men veterinär var inne på att prova stamceller eller Arthramid om effekten av steroider uteblir.


Nån som har provat? Vad kostade det, tog försäkringen det eller fick ni betala allt själv och hur gick det med hästen sen?
 
Hej @Oknytt, hittade den här tråden och ville bumpa upp den för att se om någon provat det du skrev om. Kanske har du själv provat något sedan du skrev TS? Eller gav steroiderna önskvärt resultat?

Har en häst med potentiell osteoarthros (väntar på röntgen) och läser på lite 🙂
 
Hej @Oknytt, hittade den här tråden och ville bumpa upp den för att se om någon provat det du skrev om. Kanske har du själv provat något sedan du skrev TS? Eller gav steroiderna önskvärt resultat?

Har en häst med potentiell osteoarthros (väntar på röntgen) och läser på lite 🙂

Hej! Vi var en stund inne på Arthramid, men det slutade tyvärr med att vi ändå beslöt att avliva hästen innan vi provade.
 
Åh, beklagar!

Jag har dock läst på och även hört mkt gott om Arthramid. Tror upp till 80 % av hästarna fick god och tämligen långvarig effekt. Tyvärr var det så att i min hästs fall så släckte inte ledbedövningen hältan till fullo ( och dessutom mycket liten effekt av steroider) och därför blev det avlivning istället för han visade tydligt att han hade ont och var till åren kommen 😔
 
Jag har testat stamceller på en broskskada i en hovled fram, hästen har gått från 3 grader halt till 1 grad…. men det verkar ha stannat där. En klar förbättring såklart men hade hoppats på mer :(
Nästa steg blir att prova arthramid.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 661
Senast: Takire
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 427
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp