Bukefalos 28 år!

Att för första gången resa själv, vara vaken ett dygn och hamna rätt i familjemiddagen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det exakt två veckor tills jag åker, och jag börjar inse vilken lång dag det kommer bli. Jag måste åka hemifrån vid 5 på morgonen och planet kommer landa i Washington klockan 15 i deras tidszon. Klockan 21 beräknas vi vara framme vid hotellet efter att ha kört dit, och då är det dags att checka in, byta om och.. Ge sig ut på släktmiddag :nailbiting:

Jag vet att träffa familjen är en del av det hela, och jag är ändå inte speciellt nervös eftersom situationen är som den är. Jag vet redan att de inte är positivt inställda till mig, och om de ogillar mig är det förmodligen därför, och har ingenting med mig personligen att göra. Däremot att gå ut och äta middag första kvällen, det är jag inte alls så pepp på. Jag kommer ha varit vaken i ett dygn om jag inte lyckas sova på flyget, men det tvivlar jag på.

Då kan man tycka att det lättaste vore att skjuta på middagen, eller hur? Men jag antar att man får välja sina strider och här väljer jag att lägga mig platt. Kanske är det skönt att få det avklarat redan första dagen ändå, och kanske kommer tröttheten göra mig mindre nervös. Det värsta som kan hända är väl att jag somnar där mitt i maten :p Buffé blir det tydligen vilket känns otroligt skönt, då behöver jag inte oroa mig för att ställas inför något jag verkligen inte klarar att äta. Så kanske blir det inte så farligt ändå, när allt kommer till kritan.

Och först måste jag ju hur som helst överleva resan dit, och det blir ett äventyr i sig.
 

När kommer du fram enligt vår tid?
Som du säger, skönt ha middagen avklarad ändå. Behöver du ha kontakt med dom fler gånger sen?
 
När kommer du fram enligt vår tid?
Som du säger, skönt ha middagen avklarad ändå. Behöver du ha kontakt med dom fler gånger sen?

Enligt vår tid landar jag klockan 21, är framme på hotellet klockan 3 på natten och middagen blir då vid 4.. 😅 Kontakt kommer det bli men förhoppningsvis får vi vara hyfsat ifred under resans gång. Jag är medbjuden på bröllop en av de sista dagarna så då kommer jag träffa ännu fler från släkten, men jag väljer att oroa mig för en sak i taget :D
 
Jag reste själv för första gången i augusti förra året. Åkte också till USA då och det gick hur bra som helst! Jag åkte hemifrån kl. 04:30 på morgonen (eller inte hemifrån egentligen, jag åkte hemifrån kvällen innan och sov hos den familjemedlemmen som skulle köra mig till flygplatsen). Drygt en timme till flyget och var sen på resande fot i 18 timmar. Sov mindre än en timme totalt på flyget så var ganska mosig när vi landade men när jag väl träffade kompisarna där så fick jag massa ny energi och orkade med både att käka på restaurang, drygt en timmes körtid hem till dem, leka med katterna och dricka ett par glas vin :D

Tror det kommer gå fint för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ensamvandringen som inte blev som jag tänkt mig. Dag 1. I fredags drog jag till Ritsem, ensam, sjukt peppad och NERVÖS. Tog båten över...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 347
Senast: ptr
·
L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: Ajaj
·
  • Artikel
Dagbok Men inte fan har jag en tidsmaskin Går upp går ut borstar tänder hår åker spårvagn FLYR In i det som andra redan tänkt Fy fan vad skönt...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 568
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp