Bukefalos 28 år!

Att hata någon...

Cado

Trådstartare
Jag är ingen aggresiv människa, inte heller en människa som önskar någon illa men .... jag har lärt mig att HATA!

Usch, det känns hemskt, men det är faktiskt sant. För nästan ett år sedan så var det en man som tog sig in i vårat stall under nattens mörker då alla sov. Han våldtog och sedan stack ihjäl min dotters lilla superponny - en vacker och framgångsrik liten B-ponny som hade hela sitt liv att se fram emot.

Det han fråntog oss, förutom våran underbara lilla B-ponny Silver, är våran trygghet. Han har fråntagit oss tryggheten på våran egen gård -att röra oss fritt. Han har fråntagit oss möjligheten för min dotter att kunna gå ner till stallet tidigt på mogonen och förbereda sina ponnyer för tävling utan en vuxens sällskap. Han har fråntagit oss våran trygghet när vi tar in hästarna på kvällen. En vuxen måste gå upp i mörkret och öppna hagarna för att släppa in hästarna, det klarar inte mina barn av att göra längre. mm

IDAG, efter nästan ett år, har åklagaren äntligen bestämt sig för att väcka åtal mot den "misstänkta gärningsmannen". Nu väntar vi på beked om NÄR det blir rättegång. Det finns faktiskt DNA på mannen, så han kommer ha svårt att slippa undan (en stor eloge till Avesta-polisen som utredde fallet och tog det på fullt allvar).

Snälla ni, håll tummarna för oss och alla andra som är drabbade av denna hemska människa eller någon som han! Vi måste få ett slut på denna hemska historia och det måste bli en lagändring!!

Vi är sådana fantastiska djurmänniskor i Sverige. Hur kan det komma sig att tidelag får förekomma i Sverige och det är faktiskt helt lagligt??!!
 
Sv: Att hata någon...

Jag håller absolut tummarna för att han ska få ett kännbart straff:devil: Minns när jag läste om lilla Silvers öde o hur illa jag mådde av tanken på att sådana avskum till männsiskor finns som kan göra såna saker. Usch.
Nä, styrkekramar till er o kämpa på,hoppas att ni nån dag kan känna er trygga i eran vardag igen !
 
Sv: Att hata någon...

FY fan så hemskt! Att det kan finnas så sjukt folk!:devil::cry:

Jag hoppas VERKLIGEN den där människan åker på ett rejält straff!!:devil:

Kramar om er familj!
 
Sv: Att hata någon...

Jag förstår dig fullkomligt, som hatar denne man. Hoppas verkligen han får ett ordentligt straff. Så ledsen att det hände er och er lille ponny, skickar kramar.
 
Sv: Att hata någon...

Förstår att du hatar honom, gör jag med efter att läst detta. Läste om Er och Silver när det hände, visste inte dom hade fått fast någon. Bra jobbat av polisen.
Tycker han ska låsas in och nyckeln slängas bort, eller hellre dödsstraff :devil:
HA finns ju med..
Håller tummarna för ER!
 
Sv: Att hata någon...

Förstår att du hatar honom.
För tryggheten, ponnyn, allt som han tagit ifrån er.
Vad skönt att polisen har dna, då borde det väl underlätta fallet (?).
Hoppas på hårt straff, vilka j-a sinnessjuka människor det finns:crazy:.
Man blir ju mörkrädd mitt på ljusa dagen!

Hoppas ni kan känna trygghet i erat hem/ gård snart igen!

Mvh Jenny.
 
Sv: Att hata någon...

Det måste vara fruktansvärt att inte kunna känna sig trygg på sin egen gård:cry:

Hoppas denna ondskefulla man åker på ett riktigt hårt straff...:devil:

Vad jag skulle vilja införa för straff får man nog inte skriva här....:cool:


Kämpa på och ge er inte!

Massor med styrkekramar från mig
 
Sv: Att hata någon...

Skickar er styrka!!
Hoppas att den j-len får ett ordentligt straff!!
 
Sv: Att hata någon...

Du, det är okej att hata en sådan människa. Jag hatar honom också, fast den enda "kontakt" jag haft med honom är genom att läsa om er hemska historia.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det som hänt er och er ponny är något man önskar att ingen ska behöva gå igenom. Jag skickar en massa styrkekramar, önskar att jag kunde göra mer.
 
Sv: Att hata någon...

Fruktansvärt det som hänt, jag hoppas hoppas HOPPAS att han får ett välförtjänt fängelsestraff och att han inte slipper ut alltför snabbt. Han kunde gott få sitta inne tills det han har mellan benen och innanför pannbenet är alltför gammalt och skruttigt för att han ska kunna åstadkomma något liknand igen. Satckars din dotter, och ffa , stackars ponnyn!

Det är just detta folk inte tänker på i såna här lägen-vad händer EFTER att ett sånt här illdåd ägt rum? Jo, man lämnar offrena i otrygghet och ovisshetkanske för resten av livet. Jag beklagar att såna här människo existerar, fyfaaaan alltså. Ondskan existerar trots allt :(
 
Sv: Att hata någon...

Fy fan för sånna människor! Jag hoppas verkligen att han får ett hårt straff. Hur kan man göra så mot någon?! Tänker på er o kan knappt föreställa mig hur det känns för er. Fy vad hemskt! Att känna hat mot personen är absolut inget konstigt. Massa styrkekramar//Marre
 
Sv: Att hata någon...

För att många, även här på Buke, tycker att det räcker med djurskyddslagen i de fall djuren far illa och i andra fall att det är samma sak när exempelvis veterinär gör en dräktighetsundersökning och att det skulle bli juridiska problem att fälla någon för tidelag. Jag vet inte varför det skulle vara mer problematiskt här än i andra länder, Sverige är ett av få länder som inte kriminaliserat tidelag.

Ps. Jag hatar honom också.
 
Sv: Att hata någon...

Jag läste om ert fruktansvärda öde och känner precis som ni ett HAT mot dessa människor som anser sig har rätt att utsätta andra individer för lidande. Det spelar ingen roll om det är mot djur eller människor. Sedan kommer alltid försvaret med att h*n har haft en dålig uppväxt etc. Ja, det kan vara en förklaring men absolut ingen ursäkt för ett sådant beteende.
Tidelag är inte förbjudet i lag men det går under "djurplågerilagen". Problemet där är att det ska BEVISAS att djuret har lidit fysiskt och/eller psykiskt. Men hur i hela fridens rike bevisar man att ett djur lidit psykiskt???
 
Sv: Att hata någon...

Och JA, visst är det en fruktansvärd sanning att tidelag faktiskt är lagligt i vårt ganska framståeende land under 2000-talet...

Det är bara lagligt om det gäller EGNA Djur. På djur ägda av andra är det skadegörelse. Är det gjort så att djuret blir skadat är det dessutom djurplågeri ( oavsett vem som äger djuret).

/KT
 
Sv: Att hata någon...

Jag minns det här, var det inte en söt liten skimmel ponny som ni hade? Det har hänt ett par gånger i Dalarna (Smedjebacken vet jag har haft ett eller två fall) så jag kan ha blandat ihop det.

Men det var verkligen läskigt att ha häst när man fick höra om dessa händelser. Gärningsmannen verkade kretsa runt i flera områden, väldigt obehagligt.
 
Sv: Att hata någon...

Det var helt nytt för mig att det skulle vara skadegörelse på andras djur. Visa gärna källa.
 
Sv: Att hata någon...

Jag tycker så förfärligt synd om er - just för att er trygghet är förstörd.
Jag hoppas att ni kan repa er och återgå till ert normala liv.
 
Sv: Att hata någon...

Jag tycker det är ett rent sundhetstecken att man just hatar dylika personer! Det är så ofattbart att sådant här händer! Mina varmaste lyckönskningar till Dig och din familj! Må den där jäveln ruttna innifrån, och låt det gå satan så långsamt! Och inte ens det känns som straff nog... :devil:

Jag vet iaf vad lilla jag ska göra! Jag ska mejlbomba justitsieministern jag... *börjar knappa på tangenterna* Rubriken ska iaf lyda: Gör tidelag straffbart BUMS!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 648
Övr. Barn Jag älskar mina egna barn, men jag gillar faktiskt inte andras! Jag är en hemsk människa, men så är det! Visst, jag gillar vissa...
2
Svar
25
· Visningar
2 553
Senast: mian1
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 871
Senast: Disen
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 675
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp