Att köra in hästen?

EQrider

Trådstartare
Hej! Om vi säger att jag har en fin ungponny som är värd 40 000 oinkörd. Hur mycket kan jag lägga på i priset om jag kör in han och han blir säker/trevlig att köra?
 
Hej! Om vi säger att jag har en fin ungponny som är värd 40 000 oinkörd. Hur mycket kan jag lägga på i priset om jag kör in han och han blir säker/trevlig att köra?


Ska bli intressant om det kommer svar från någon som säljer rid- och körhästar i kombo!

Jag skulle själv absolut betala mer om den var inkörd och trygg framför vagn. Det är jättepositivt i min värld, och jag skulle ge många tusen extra för det.
 
Ja men precis! Tänkte köra in han ändå för skojjs skull men skulle verkligen va kul att veta!

Har inte så mycket synpunkter på din exempel-ponny.
Men jag blev erbjuden 65000kr för min kallblodstravare; dock en häst som är skapligt välutbildad inom ridning (B-nivå western och MSV C dressyr) samt trevligt körd dock inte utbildad inom körning.

En ponny som är väl körd, har ju en större köparkrets än en ponny som enbart är riden.
 
Jag tycker att det är omöjligt att avgöra hur mycket mer värd en häst blir för att den är inkörd och/eller inriden. Det beror ju liksom helt på vem det är som ska köpa. Och vilken typ av ponny det är. Är det en liten B-ponny som främst är till barnen, så kan det ju underlätta om den är inkörd så att man som förälder kan motionera den. Är det en D-ponny som barnen ska rida på, så kanske inkörningen inte ger något extra plus. Och vill man tävla körning så kanske det är så att ridutbildningen inte ger jättemycket mervärde.
Så, helt omöjligt att veta om det alls påverkar värdet och i så fall hur mycket.
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 055
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
2 447
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp