Bukefalos 28 år!

Att man kan bli så glad - lastning av häst...

break_a_leg

Trådstartare
I går skulle vi lastträna, vår ponny har tidigare gått rätt på transporten, men efter åtskilliga veterinärbesök förra året så var transporten jätteläskig helt plötsligt.

Nu tog vi det lugnt, hade lina bakom rumpan och det enda han gjorde var att stanna en gång innan han klev på. Så nu är jag jätteglad!!! Nu ska vi försöka åka någon gång i veckan iaf...
 
Härligt härligt! :bump:
Vet hur jobbigt det är att ha en svårlastad häst.. även om jag nu börjar fundera på om det är mig mina problem beror på. :crazy:
 
Härligt! Jag har det ju färskt i minnet, hur glad man blir av framsteg! :) Transporten har vi dock inga problem med, peppar peppar.......
 
Vet hur det känns! :bump:För ungefär 5 veckor sedan bestämde min häst sig äntligen att transporten inte är alls farlig(efter sisådär 2 års lastproblem) så nu är det bara tt stå brevid och skicka upp henne!
 
Härligt, en pålle jag red för att tag sedan var HEMSK att lasta...han bröt ut och fös fast och kastade sig bak osv.

Sen en dag så fic jag idén att lastträna honom ett par gånger..första 2min var han lite osäker...sen skuttade han på...och så har det varit sen dess!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 118
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 649
Senast: Ninnurur
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: zarmino
·
Ridning Hej! Min valack som jag ägt i fem år nu har plötsligt blivit jätterädd för allt när jag är ute med honom När jag leder honom så kastar...
Svar
13
· Visningar
1 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp