Att välja

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har valt. Jag tänker bo på landet. Ändå ska det talas om för mig att jag kan välja - att bo i stan. Som om jag är dum i huvudet och inte fattar att man kan bo i stan. Det är ingen slump att jag inte valt att bo i stan. Jag vantrivs där och det finns inget för mig att göra. Det är buller, bilar, asfalt, betong och en sjujävla massa människor. Det finns heller ingen natur där. Inga skogar och öppna fält och sjöar. Ingen möjlighet att odla en skogsträdgård. Jag skulle bli fast inomhus för det är inte trivsamt att gå ut. Jag skulle passiviseras. Jag skulle aldrig kunna ligga i min hängmatta och se på molnen. Jag skulle bli tvungen att göra mig av med katterna. Jag skulle få sluta med biodling. Jag skulle inte kunna köpa ett hus i stan utan jag skulle bli tvungen att hyra. M.m.

Jag har tagit jävligt illa vid mig av övertalningsförsöken att jag kan VÄLJA att bo i stan. Mår skitdåligt över det. Verkligen jättejättedåligt. Mina VAL respekteras inte.

Usch, jag orkar inte. Gråter.
 
Senast ändrad:

Jag har valt. Jag tänker bo på landet. Ändå ska det talas om för mig att jag kan välja - att bo i stan. Som om jag är dum i huvudet och inte fattar att man kan bo i stan. Det är ingen slump att jag inte valt att bo i stan. Jag vantrivs där och det finns inget för mig att göra. Det är buller, bilar, asfalt, betong och en sjujävla massa människor. Det finns heller ingen natur där. Inga skogar och öppna fält och sjöar. Ingen möjlighet att odla en skogsträdgård. Jag skulle bli fast inomhus för det är inte trivsamt att gå ut. Jag skulle passiviseras. Jag skulle aldrig kunna ligga i min hängmatta och se på molnen. Jag skulle bli tvungen att göra mig av med katterna. Jag skulle få sluta med biodling. M.m.

Jag har tagit jävligt illa vid mig av övertalningsförsöken att jag kan VÄLJA att bo i stan. Mår skitdåligt över det. Verkligen jättejättedåligt. Mina VAL respekteras inte.

Usch, jag orkar inte. Gråter.
Japp, du har valt. Du bor ju där du bor så vad spelar det för foll vilka alternativ en främmande människa på internet lyfter? Ingen kommer att sparka ut dig från ditt hus, så försök släppa den oron är mitt tips. Ingenting hemskt kommer att hända.
 
Japp, du har valt. Du bor ju där du bor så vad spelar det för foll vilka alternativ en främmande människa på internet lyfter? Ingen kommer att sparka ut dig från ditt hus, så försök släppa den oron är mitt tips. Ingenting hemskt kommer att hända.
Men jag har tagit så fruktansvärt illa vid mig. Jag orkar inte det. Jag känner mig helt kraschad. Jag är tydligen inte värd att leva ett liv med livskvalitet. Gråter och har inget tålamod med mina katter.
 
Jag tror det varit välmenande råd från några att möjliggöra livet avsevärt mkt enklare för dig både arbetsmässigt och ekonomiskt, och det är kommet ur att du klagar väldigt mkt och låter som om det är väldigt besvärligt att bo som du gör- både arbetsmässigt och ekonomiskt-dessutom vet jag att flera nämnt ev flytt och annat boende och det behöver givetvis promt inte vara lägenhet och inte nödvändigtvis i stan. Vore jag du skulle jag släppa det där, du väljer ju själv och det blir inget bra av att älta det här och peka ut vissa.
 
Men jag har tagit så fruktansvärt illa vid mig. Jag orkar inte det. Jag känner mig helt kraschad. Jag är tydligen inte värd att leva ett liv med livskvalitet. Gråter och har inget tålamod med mina katter.
Du ältar så det blir din egna sanning men skyller på andra- det finns ingen här som skrivit att du inte är värd livskvalite- tvärtom,självklart är du väldigt mkt värd att leva ett liv med god livskvalite och jag har själv skrivit för ett tag sedan att jag tycker du verkligen borde få 50 % sjukskrivning, men det är bara du själv som kan bana den vägen i grund och botten.
 
Men jag har tagit så fruktansvärt illa vid mig. Jag orkar inte det. Jag känner mig helt kraschad. Jag är tydligen inte värd att leva ett liv med livskvalitet.
Det är det ingen som har sagt. Om du känner så, känner du ju så, men ingenting blir vunnet av att bita sig fast vid det. Oavsett vad som skrivs på internet kan det inte förändra din livssituation just nu, den äger du ju själv. Du äger ditt hus till och med.

Sedan påverkar ju alla val vi gör vilka andra val vi kan göra. Du bor på landet och har därmed begränsad tillgång till arbetsmarknad och aktiviteter inom rimligt avstånd, med mera. Jag känner att jag inte kan leva utan djur i huset, så jag har djur... det påverkar min ekonomi, min fritid, min "frihet". Jag har inte varit hem till Sverige på över tio år, jag har missat begravningar och bröllop och sjutusen andra saker. Jag får jobba deltid och tjäna mindre. Det bara är så. Jag är medveten om att jag får avstå en del saker för att få ha annat.
Att folk föreslår att jag ska hyra in hunden på pensionat och katten på katteri och lämna resten på timer i en vecka är ju ingenting de gör av ondo. Det är klart jag KAN göra så men det är inte värt det för mig. Jag skulle bara må dåligt, så jag gör inte så. 🤷‍♂️ Det betyder ju inte att de som kommer med förslagen tycker att jag ska lida och inte är värd att må bra. :)
 
Det är det ingen som har sagt. Om du känner så, känner du ju så, men ingenting blir vunnet av att bita sig fast vid det. Oavsett vad som skrivs på internet kan det inte förändra din livssituation just nu, den äger du ju själv. Du äger ditt hus till och med.

Sedan påverkar ju alla val vi gör vilka andra val vi kan göra. Du bor på landet och har därmed begränsad tillgång till arbetsmarknad och aktiviteter inom rimligt avstånd, med mera. Jag känner att jag inte kan leva utan djur i huset, så jag har djur... det påverkar min ekonomi, min fritid, min "frihet". Jag har inte varit hem till Sverige på över tio år, jag har missat begravningar och bröllop och sjutusen andra saker. Jag får jobba deltid och tjäna mindre. Det bara är så. Jag är medveten om att jag får avstå en del saker för att få ha annat.
Att folk föreslår att jag ska hyra in hunden på pensionat och katten på katteri och lämna resten på timer i en vecka är ju ingenting de gör av ondo. Det är klart jag KAN göra så men det är inte värt det för mig. Jag skulle bara må dåligt, så jag gör inte så. 🤷‍♂️ Det betyder ju inte att de som kommer med förslagen tycker att jag ska lida och inte är värd att må bra. :)
Jag känner skuld över att jag bor i mitt hus. Skuld över att jag inte kan söka jobb 6 mil bort. Jag är en så dålig människa.
 
Jag har säkert inte läst alla inlägg men vad jag sett genom åren är det just tips&råd från folk här eller läkare/psykolog. Det finns inga krav på att du behöver flytta, ingen som vill att du ska leva ett annat liv utan bara en synvinkel. Ingen dumförklarar dig utan det verkar vara välment för att vissa saker blir extra kämpiga när avståenden blir långa.
 
Jag har säkert inte läst alla inlägg men vad jag sett genom åren är det just tips&råd från folk här eller läkare/psykolog. Det finns inga krav på att du behöver flytta, ingen som vill att du ska leva ett annat liv utan bara en synvinkel. Ingen dumförklarar dig utan det verkar vara välment för att vissa saker blir extra kämpiga när avståenden blir långa.
Jo, det är att dumförklara genom att tala om för mig att jag kan välja att bo i stan. Som om jag inte begriper det.

Jag bara gråter.
 
Jag känner skuld över att jag bor i mitt hus. Skuld över att jag inte kan söka jobb 6 mil bort. Jag är en så dålig människa.
Det är det inte heller någon som har sagt, men det är jättetråkigt att du känner så. Du bor där du bor och det innebär vissa svårigheter och begränsningar helt enkelt, precis som andra livsåtaganden innebär andra. Barn, djur, sjukdom, familj...
 
Hur fan ska jag kunna sluta gråta?

Jag kan inte ens ta lergigan nu och gå och lägga mig för jag tog två tabletter halv fyra. Måste vänta till halv tolv innan jag kan ta två nya tabletter.
 
Hur fan ska jag kunna sluta gråta?

Jag kan inte ens ta lergigan nu och gå och lägga mig för jag tog två tabletter halv fyra. Måste vänta till halv tolv innan jag kan ta två nya tabletter.
Gråta är inte farligt heller. Om det känns bättre kan du ju lägga dig i alla fall, så kanske du somnar ändå. Det brukar jag göra när jag gråtit.
 
Jo, det är att dumförklara genom att tala om för mig att jag kan välja att bo i stan. Som om jag inte begriper det.

Jag bara gråter.
Men nu tycker jag du tänker lite snett när du väljer att tolka det som du inte begriper. Om jag skrev att jag bodde på landet, vilket jag gör, och berättade att ekonomin gick back, jag var arbetslös och det bara var en massa jobb med stället och jag inte såg någon ljusning så är det verkligen inte konstigt om några då skulle lägga fram förslaget till mig att flytta, nu vet jag också att några tipsat om annat än just stan så andra alternativ har också nämnts.
Nu vill du inte flytta, så that´s it, släpp det .
 
Jag tror det varit välmenande råd från några att möjliggöra livet avsevärt mkt enklare för dig både arbetsmässigt och ekonomiskt, och det är kommet ur att du klagar väldigt mkt och låter som om det är väldigt besvärligt att bo som du gör- både arbetsmässigt och ekonomiskt-dessutom vet jag att flera nämnt ev flytt och annat boende och det behöver givetvis promt inte vara lägenhet och inte nödvändigtvis i stan. Vore jag du skulle jag släppa det där, du väljer ju själv och det blir inget bra av att älta det här och peka ut vissa.
Det blir inte lättare att bo någon annanstans. Disk, matlagning och städning behöver göras oavsett. Och jag skulle må jättedåligt om jag inte hade något att göra.

Jag bor väldigt billigt. Jag skulle inte ha råd att bo i stan ens.
Du ältar så det blir din egna sanning men skyller på andra- det finns ingen här som skrivit att du inte är värd livskvalite- tvärtom,självklart är du väldigt mkt värd att leva ett liv med god livskvalite och jag har själv skrivit för ett tag sedan att jag tycker du verkligen borde få 50 % sjukskrivning, men det är bara du själv som kan bana den vägen i grund och botten.
Jag är redan sjukskriven på 50% sedan i somras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp