Bukefalos 28 år!

Avslutning för barn

Fairy94

Trådstartare
Jag brukar hålla ridlektioner för ett barn på ca 7 år och snart är det sista lektionen och då vill jag hitta på något lite roligare. Har även tänkt att hon ska få en liten prisroset. Men det är ju väldigt svårt att göra en tävling när hon är ensam som rider.
Hon har travat lite med ledare, ridit volter, slalom mm och även gjort en del balansövningar.
Hon kan skritta och styra helt själv.
Är det någon här som har någon bra ide vad man kan hitta på som avslutning ? Vi har inget ridhus eller paddock så det måste ju vara något som går att gör ute.
 
Jag brukar hålla ridlektioner för ett barn på ca 7 år och snart är det sista lektionen och då vill jag hitta på något lite roligare. Har även tänkt att hon ska få en liten prisroset. Men det är ju väldigt svårt att göra en tävling när hon är ensam som rider.
Hon har travat lite med ledare, ridit volter, slalom mm och även gjort en del balansövningar.
Hon kan skritta och styra helt själv.
Är det någon här som har någon bra ide vad man kan hitta på som avslutning ? Vi har inget ridhus eller paddock så det måste ju vara något som går att gör ute.
Har ni några hinderbommar och en äng eller hage där det går att rida?
I så fall, gör en "hoppbana" av bommar på marken och låt henne rida runt banan i valfri gångart.
 
Vi brukade avsluta med en skattjakt när barnen var små. Ritade en karta, där de red en enkel hinderbana i skritt, tex halt mellan två träd, ducka under en gren, rida volt runt ett träd osv. I slutet låg en "skatt", tex en rosett.
 
fråga vad hon vill göra, vill hon rida ute i skogen, testa galoppera, trava själv eller testa hoppa bana så är det ju enkelt att ordna, ett pris hade jag tyckt vore onödigt. känslan av att ha klarat av ngt nytt själv är mycket mer roligt.
en lite längre uteritt i skogen med en fika korg är nog också ngt som kan uppskattas :).
 
När mina elever hade sommar avslutning så fick de önska själva vad de ville göra :) det var väldigt populärt :)
 

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 716
Ridning Har ganska nyligen börjat rida som vuxen. Räknas som nybörjare ännu och har aldrig ridit på något annat stall. Därför undrar jag hur...
Svar
3
· Visningar
847
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Annonsera mera hundar 2
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp