Bukefalos 28 år!

Avstånd tävlingsplats-parkering

Minelli

Trådstartare
Hur långt brukar det vara mellan själva tävlingsplatsen och parkeringen när ni är iväg och tävlar oavsett gren ?
Skulle ni tycka det är långt att ha parkeringen ungefär 300-400 m bort ? För att ta sig fram och tillbaka måste man passera en tunnel under stora vägen. Tunneln är gjord för hästar.

Vi ska börja med nåt nytt på våra tävlingar i helgen och ha parkering på andra sidan vägen och vi har redan fått protester.... :crazy:
 
Sv: Avstånd tävlingsplats-parkering

Det är ju bökigare med parkeringen längre bort om man har glömt något och måste springa tillbaka och hämta det. Men jag tycker inte att 300-400 m är så långt. Det finns ju många tävlingsplatser där det är längre. Iaf på större tävlingsplatser och på fälttävlanstävlingar.
 
Sv: Avstånd tävlingsplats-parkering

Då jag tävlar (körning) har nästan alla hästen uppstallad på tävlingsplatsen. Alltså inga hästar i transport mm. Då har vi ju grejjerna vid stallet också så man behöver inte gå emellan. Har ni det likadant tycker jag man borde kunna lasta ur vid stallet/tävlingsplatsen men att man sen får parkera 300-400 meter bort. Inga problem skulle jag säga!!
 
Sv: Avstånd tävlingsplats-parkering

Har ni högtalare på parkeringen?
Så man har en aning om hur långt tävlingen kommit...
Det är ju så att ju närmre ju bättre... särskilt om man har 2-3 hästar med sig och ska hinna byta grejer på dom mellan varven.
 
Sv: Avstånd tävlingsplats-parkering

när man e ute å tävlar fälttävlan är parkeringen ofta långt bort från tävlingsplatsen, men finns det bara bra högtalare så man har koll går de bra ändå
 
Sv: Avstånd tävlingsplats-parkering

Vi fälttävlans ryttare är mer härdade/vana med parkering långt bort än dressyrryttare... Vi har ju oftast cykel med oss om vi vet att det är långa avstånd.
Fast jag håller fortfarande på att ju närmre ju bättre!
 
Sv: Avstånd tävlingsplats-parkering

ju närmare desto bättre, men jag tycker inte att det låter som om det där skulle bli något problem???
Det värsta "parkerings-minnet" jag har var på en tävling när man var tvungen att korsa den hårt trafikerade stora vägen för att komma från parkering till tävlingsplats... Inte helt kul....
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 213
Senast: Nevermind
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 827
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Har sålt, om hon går igenom, en 3åring. Köparen bor 2.5 timmes restid härifrån. De har valt vet. för besiktningen och röntgen. Helt ok...
2
Svar
23
· Visningar
2 992
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp