"Back on Track" skydd?

P

Pieces_

\"Back on Track\" skydd?

Någon som har provat dessa såkallade "back on track" paddar, knäskydd osv som finns ?
Som ska vara Keramiska ?

Står om dem i senaste hästfynd. .

lite nyfiken, har ju fått otroligt bra kritik.
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Jag har såna bandageunderlägg som jag använder som stallbandage på pållen. Köpte dem när han fick kotledsinflammation för 2 år sedan. Kotledsinflammationen försvann snabbt men jag var inte säker på att det var paddarna som hade hjälpt då. Större bevis på att de funkade har jag fått denna sommaren då pållen har gått med en allvarlig senskada. Om han får gå med back on track paddar under nätterna i ett par dagar så håller sig den skadade senan mycket finare än om han har vanliga bandage på sig ett par dagar. Back on track paddarna minskar svullnaden och benen känns mycket bättre efter att han har haft dem på sig. Kan tilläggas att det faktiskt var min veterinär som föreslog att jag skulle använda back on track på senskadan eftersom de hade sett så många positiva resultat av det.

Visst back on track paddar är dyra i inköp, men jag tycker definitivt att det är en produkt som ger valuta för pengarna! Funderar nu på att investera i ett täcke eller en ryggvärmare från back on track för att komma tillrätta med stelhet i ryggen och bogen på min häst.
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Tack så otrolit mycket för ditt svar!

Funderar på att köpa ett par sådana både paddar samt knäskydden som nu kommit ut till min rocky.
Han har fått en inflamation i en led i knät o eventuellt är det små fraser av små små små flisor som ligger löst..
man vet ej om operation kommer hjälpa honom så det vi kan göra nu är att ge han en chans genom att bara låta han vara o se om naturen vill ge han en chans också.
Han har redan blivit myyyycket bättre sen skadan skedde ( för ca 5 månader sedan), då kunde han inte ens ta upp hoven utan att sätta sig på baken...
Så Sundbyholms hästklinik o dess otroligt underbara veterinärer o stöd, har gett oss rådet att låta naturen visa vad den kan innan man gör något annat..

och jag menar, inte kan det väl på något vis vara negativt att prova dessa paddar o knäskydd ?
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Använde Back-on-Track-paddar på min ena häst när han hade haft ehrlichia.
Utan dem tror jag inte att han hade blivit så bra så fort.
Brukar även linda med dem innan träning, sen har jag vanliga skydd när jag rider. Kanon!
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

och jag menar, inte kan det väl på något vis vara negativt att prova dessa paddar o knäskydd ?

Jag kan inte tänka mig att det skulle kunna ha någon sorts negativ effekt att prova back on track. Tycker helt klart att du kan göra ett försök.

Lycka till med hästen!
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

På våran ATG-klinik rekomenderar dom Back on Track :idea:. Jag ska köpa fyra paddar då jag har en häst med väldigt galliga ben. Funderar även på ryggstycket :bump:
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

nej precis.

och jag provar allt. han är mitt allt!
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Jag tycker att mina är helt suveräna, nu har jag bara två paddar än så länge, men har beställt ett par till och en ryggvärmare precis.

Hästarna har mycket finare ben och mina konvalesenter blir inte alls lika galliga när de haft BoT på de skadade områdena...

/// ghost
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Här uppe finns de att köpa i hästaffärerna och på ATG-kliniken :). Kanske det finns info om återförsäljare på Back on Tracks hemsida? Paddarna kostar ca 260 kr st och ryggstycket ca 700.
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Jag köpte mina via internet Här , beställde i helgen och de kom på posten i dag.
Jag tycker de två paddar jag har är överlägsna...

Fast jag måste ha fått hjärnblödning för jag skickade bara efter EN ben-pda. :o Fast min mamma fick en nackvärmare i present också, man måste ju testa produkterna på folk som har ont också. ;)


/// ghost
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Hej!
Funkar kanon, använt dom som nattbandage mot gallor på min pålle, hon blev mycket fräschare även i övrigt. Jag gick in på deras hemsida och hittade telefon-numret dit, å sen ringde jag bara å beställde. Rekommenderas!
// Thera
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Vad var de för sida? Stämde den?
Jag kollade in BoT hemsida, men det var dåligt med priser, lyckades på en uppskattning i alla fall, två paddar kostade runt 500?
 
Re: \"Back on Track\" skydd?

Har för mig det var Back on Tracks egen hemsida men kommer inte ihåg adressen. Jag sökta på Altavista så hittade jag den.
Jag har för mig man fick betala runt 500 för dom + lite frakt, men det var det helt klart värt!
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: MiniLi
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
765
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
911
Senast: Scata
·
Hästvård Står ju att man ska vänja in back on Track snabbandage, 3-4 timmar och så öka en timme osv. frågan är ju vad som händer om man inte gör...
Svar
11
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp