Bada med hund (Stockholmsfråga)

cassiopeja

Trådstartare
Är det tillåtet att bada med sin hund vid sidan av de vanliga badplatserna, tex om man hittar en egen vik eller klippa, eller är det förbjudet att bada med hund överallt, förutom på markerade hundbadplatser?

Jag försöker sätta mig in i alla regler som gäller kring att ha hund i Sthlm... Har förstått att det är totalförbjudet att överhuvudtaget ha hunden lös inom Sthlms kommun, förutom inom speciellt anlagda hundrastningsområden, men hur många bryter inte mot den lagen då?!... :smirk:
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Vi har varit och badat. Nånstans... Vi åkte från Haninge, så det var åt det hållet och lite längre bort. Jättefint!! Där fick man ha hund längre bort efter stranden. Jag hade en galen unghund då och satte på henne spårlinan :) Så då kunde hon busa omkring och simma och jag riskerade inte att hon skulle rusa bort och välta ett barn!
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Så länge det inte är en allmän badplats får du bada med din hund där du finner möjlighet. Fast är det inte lite kallt att bada just nu ;)
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Tippan skrev:
Vi har varit och badat. Nånstans... Vi åkte från Haninge, så det var åt det hållet och lite längre bort.
Det kan ha varit vid Vissvass, utåt Tyresta-området. Där har dom en fin liten hundbadstrand! :) (eller åtminstone hade - för 10 år sen när jag var med hund sist, för då brukade vi åka antingen dit eller till Lida hundbadstrand för att bada med hunden :D )
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

roslagen skrev:
Så länge det inte är en allmän badplats får du bada med din hund där du finner möjlighet. Fast är det inte lite kallt att bada just nu ;)
Tack för svaret!
Och vaddå kallt?..... :angel: Jag får väl ta med mig hackan och spätta upp en vak eller nåt. :D
Trots 15 minusgrader imorse så börjar jag få vårkänslor! Det skadar aldrig att börja planera i tid.... :cool:
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Det här vår nått stort ställe... Man åker igenom nått litet pitoreskt stugområde först innan man kommer dit. Så folket badade å ena hållet och hundarna åt andra och sen var det sjötomter efter det. Helt okej!!
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Vässa hackan ;) Just nu när det i minus 21 grader :eek: vid köksfönstret under taket på min uteplats så inatt lägger sig isen ännu tyngre på våra vattendrag :p
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Har förstått att det är totalförbjudet att överhuvudtaget ha hunden lös inom Sthlms kommun, förutom inom speciellt anlagda hundrastningsområden, men hur många bryter inte mot den lagen då?!...

Jag sträcker upp en hand! :) Den lagen bryts flera gånger om dagen och kan även pågå i flera timmar per gång. I dubbel bemärkelse, då jag har två st hundar. :angel:

Men men....

Badställen finns det gott om, det gäller bara att finna dessa små fina ställen som ingen annan har hittat ännu. :D
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

själv har man ju lyxen att hyresvärden har egen strand och dessutom passar jag ofta hans hundar.........=)
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

GaurdianAngel skrev:
Jag sträcker upp en hand! :) Den lagen bryts flera gånger om dagen och kan även pågå i flera timmar per gång. I dubbel bemärkelse, då jag har två st hundar. :angel:
Men fyyyyyyyyyy på dej!...

*från en förmodligen blivande lagbrytare* :angel: :p
 
Sv: Bada med hund (Stockholmsfråga)

Ja, usch på mig! :D

Antalet gånger jag mött farbror polisen samtidigt som jag brytit denna lag, går inte längre att räkna på fingrarna. De går/åker glatt vidare. Måste ju bero på att vi utstrålar lydighet på långt håll. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp