Bäst före-noja (igen)

Pancakes

Trådstartare
Den här gången gäller det naturdiet drinkmix. Det står på påsarna att de var bäst före februari 2013, vågar man blanda upp dem ändå?
 
Sv: Bäst före-noja (igen)

Farligt att dricka/ äta är det inte. Däremot kan det ju vara så att även vissa "torrvaror" förlorar exempelvis en del vitaminer mm om de ligger för länge, och därför inte ger det exakta innehållet som utlovas på innehållsdeklarationen.
 
Sv: Bäst före-noja (igen)

Har gjort detta utan problem MEN de smakar inte lika "gott" som om de e "fräscha"...

Nu smakar de ju inte "gott" oavsett men de smakar ännu mindre gott när de är gamla...
 
Sv: Bäst före-noja (igen)

Är det torrvaror vågar jag lova att det är lugnt. Som de andra sagt; det kanske förlorar i smak eller näring. Möjligen.

Min tumregel med mat generellt (några undantag såklart) är att ser det okej ut, luktar okej och smakar okej så är det okej.

Blir vansinnig på en del av mina bekanta som häller en dag gammal mjölk i vasken utan att ens sticka näsan i... :grin:
 
Sv: Bäst före-noja (igen)

Tack för alla svar :bow: Jag är en sådan jättetönt med bäst före, även om jag försöker låta bli att nojja. Sitter i huvudet, vet jag att det eventuellt är gammalt tycker jag redan innan jag smakat att det smakar gammalt... :o :meh:
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 979
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 390
Senast: underensten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
635
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp