Bukefalos 28 år!

"Bäst gjorda Häst"?

Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Ahhh, du menar så ;)

JO, sen så är ju hästen inte skitig INNAN loppet, och efteråt gör det ju inte så mkt om man skitar ner sig lite, det går ju att tvätta :D
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jo, jag skulle nog ta bort dig! Men kanske mest för att jag är avundsjuk på att du kan hålla dina vita skor vita. ;)

Hur i hela fridens namn bär du dig åt??

Och blir du inte skavd på armarna när du tar hästarna efter och dom är som sandpapper med sand intorkad i svetten??

Själv känner jag att om jag hade en jättesöt vit klänning på mig när jag träckte skulle jag mest oroa mig om klänningen och släppa hästen om den bar sig åt. :angel:

Men du får klara pluspoäng för att du ser ren och trevlig ut!
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Hmm.. jag tycker också att SuperCassie ser otroligt ren ut för att träcka en häst..
Men jag vet ju inte vad det innebär i sverige förståss.. Betyder det att man bara leder fram hästen till löet och leder tillbaka den till stallet efteråt?

När jag träckade i Spanien innar det att jag tvättade, ryktade flätade m.m. ledde upp, ledde tillbaka till stallet, duschade, torkade, behandlade med lera på benen m.m. Och då var det inte lätt att hålla sig ren o snygg, om jag nu inte sku byta kläder två ggr per träckad häst.

Hur gör ni?
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jo, jag skulle nog ta bort dig! Men kanske mest för att jag är avundsjuk på att du kan hålla dina vita skor vita. ;)

Hur i hela fridens namn bär du dig åt??

Och blir du inte skavd på armarna när du tar hästarna efter och dom är som sandpapper med sand intorkad i svetten??

Själv känner jag att om jag hade en jättesöt vit klänning på mig när jag träckte skulle jag mest oroa mig om klänningen och släppa hästen om den bar sig åt. :angel:

Men du får klara pluspoäng för att du ser ren och trevlig ut!

:)
De där vita skorna de går jättebra att köra i tvättmaskinen!

Jag blir skavd på armarna ibland... inte så ofta dock :p men det har hänt när ajg haft långärmad tröja också.

Man tackar för pluspoäng :bow:
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

O detta med vit-skräck! Jag träckte jämt förr i vit blus och lite DT färg blev kvar på vänster axeln, men där syns det ju inte, sålänge man hade speciella ”trtäckar-blusar”.

Jag är iofs väldigt förtjust i vitt... Fick alltid förr komentarer om min vita utrustning, men folk börjar ge upp nu. Men jag resonerar som så att vit utrustning blir precis lika skitig som svart! Enda skillnaden är att man faktiskt tvättar den när den är skitigt... = inga sår eller liknande pga skitig utrustning...

Detta träns köpte jag 1999 ”nylon” (samma sort som Jeanette Drews säljer numera) och fortfarande relativt vitt... Använt flitigt i träning+lopp...

2007-07-05%20Kimberlys%20TG%20bilder


Bilden är Kimberly Currans, original sammanhang: http://www.freewebs.com/hrtavlingsbilder3/

Jag har kompletterat tränset med en ny kompis, så bredvid det nya är det gamla lite grått, men närmare 8 år gammalt är det helt ok tycker jag!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

O detta med vit-skräck! Jag träckte jämt förr i vit blus och lite DT färg blev kvar på vänster axeln, men där syns det ju inte, sålänge man hade speciella ”trtäckar-blusar”.

Jag är iofs väldigt förtjust i vitt... Fick alltid förr komentarer om min vita utrustning, men folk börjar ge upp nu. Men jag resonerar som så att vit utrustning blir precis lika skitig som svart! Enda skillnaden är att man faktiskt tvättar den när den är skitigt... = inga sår eller liknande pga skitig utrustning...

Detta träns köpte jag 1999 ”nylon” (samma sort som Jeanette Drews säljer numera) och fortfarande relativt vitt... Använt flitigt i träning+lopp...

2007-07-05%20Kimberlys%20TG%20bilder


Bilden är Kimberly Currans, original sammanhang: http://www.freewebs.com/hrtavlingsbilder3/

Jag har kompletterat tränset med en ny kompis, så bredvid det nya är det gamla lite grått, men närmare 8 år gammalt är det helt ok tycker jag!

Vit-skräck och vit-skräck... Om vi säger såhär, jag inser mina begränsningar... :angel: Kan inte vistas i stallet utan att lyckas skita ner mig någonstans.... :o

Vit utrustning är fint, synd bara att den är mycket svårare att tvätta så den ser helt ren ut... :crazy: (Iaf plasttränsen...)
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Vit utrustning är fint, synd bara att den är mycket svårare att tvätta så den ser helt ren ut... :crazy: (Iaf plasttränsen...)


Jag har alldrig gillat plast... tyglarna är vidriga att rida med i träning, framförallt när det är kalt ute då de blir så stela. Plasten blir lixom solkig också... Egentligen inte särskilt snyggt tycker jag, mer än möjligen första veckorna... Men Nylon (Det skall vara den dyrare modellen som är vävd för att repas upp vid olycka) derimot :love: läder känsla och bara in i tvätt maskinen... *lyrisk*
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 545
Senast: Lingon
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 342
  • Artikel
Hästnyheter Gimpanzee imponerade stort när han vann John Cashman Memorial i lördags. Trots att han enligt kusken, Brian Sears, inte hade sin bästa...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp