Bukefalos 28 år!

"Bäst gjorda Häst"?

supercassie

Trådstartare
Det fanns en tävling bland träckarna för inte så länge sedan, när man varje tävlingsdag utsåg en vinnare- "Bäst gjorda Häst"

Vann gjorde den som juryn tyckte presenterats bäst:
Ren, snygg, välmatchad ;) osv... Ett trevligt ekipage helt enkelt :)

Jag undrar lite vart den tävlingen tagit vägen, då det enligt mig var ett helt klart kul initiativ.

Kanske är det så att den återkommer till vårpremiären?
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Håller med! tycker den borde återupplivas inför vår/sommarsäsongen. Förstår att folk inte orkar lägga för mkt arbete på knoppar osv. när hästarna ser ut som dom gör efter loppen under vintern :crazy:
Någon som vet vilka de va som höll i tävlingen? Ladies club?:confused:
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

jag har för mig att det var ladies club som var "jury" jag med :idea: .... fast jag är inte säker :crazy:

Visst vore det väl kul om den kom igång igen...tyckte att den gav ett uppswing åt helhetsintrycket på tävlingsdagarna :)
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

På Jägers var det Statoil som sponsrade "bäst borstade" och Ia Westman som utsåg vinnaren. Sune och jag vann en gång och vi (ja, jag tog den) fick en flaska Pol Roger.:d Sen dom tog bort "bäst borstade" har jag slutat starta häst på Jägers.

Sune startade i ett "bäst borstade"-lopp i Danmark förra året och vi hade varit tvåa i bedömningen enligt någon insatt. Hästen som vann "bäst borstade" var sist men Sune vann loppet istället.:banana:

För övrigt känns det inte direkt inspirerande att fila det där lilla extra när hästarna bara är i ledvolten så där tre minuter. Lunchgaloppen må vara bra för spelet men särskilt mycket stämning är det inte.:eek:
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

På Jägers var det Statoil som sponsrade "bäst borstade" och Ia Westman som utsåg vinnaren. Sune och jag vann en gång och vi (ja, jag tog den) fick en flaska Pol Roger.:d Sen dom tog bort "bäst borstade" har jag slutat starta häst på Jägers.

Sune startade i ett "bäst borstade"-lopp i Danmark förra året och vi hade varit tvåa i bedömningen enligt någon insatt. Hästen som vann "bäst borstade" var sist men Sune vann loppet istället.:banana:

För övrigt känns det inte direkt inspirerande att fila det där lilla extra när hästarna bara är i ledvolten så där tre minuter. Lunchgaloppen må vara bra för spelet men särskilt mycket stämning är det inte.:eek:

Hihi, ja kan man inte vinna "bäst borstade" finns det väl ingen som helst anledning att starta på Jägers ;) :rofl: du e rolig du.

Nej, jag förstår att de inte sysslar med det lika mkt under t.ex lunchgaloppen på täby, då det inte är riktigt lika mkt publik, tid osv..

MEN det har inte varit sådana pris de gånger det varit söndagstävlingar nu under höst/vintern heller :(
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

känns som läge att knuffa den här tråden, nu när det varit vårpremiär och allt :D
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jag har vunnit 1000kr en gång och 500kr en gång i norge på "bäst gjorda häst". Snacka om man anstränger sig när det är sånna priser!!!
Men det har iofs varit på derby dagar.
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Hej!

Det här måste ni ju få tillbaka!
Visst försöker man väl alltid göra hästarna fina, men nog skulle det ju vara roligare om man kunde få ett litet pris för det.

De hade pris för "snyggaste hästen i ledvolten" här i Mijas tidigare.. Innan jag började.. =(
Men nu finns det inte.. tyvärr.. Jag brukar alltid få berömm för att mina hästar är så snygga i ledvolten :D
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Hmm... trodde fackiskt att de VAR tillbaka! Detta är något för Lotta Malmborg för UngGalopps räkning, att ta tag i. Kanske någon som vill ha i gång det kan tipsa henne?
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jag skulle ju kunna ta det med Lotta iofs, dock vet hon ju precis hur mkt JAG gillar tävlingen redan ;)
Ju fler som frågar efter det...
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jag puttar lite grann...

f.ö så var tävlingen tillbaka i Tattersalls och då fick man minsann en femhundring :D
( inte jag alltså, den som vann)
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jag puttar lite grann...

f.ö så var tävlingen tillbaka i Tattersalls och då fick man minsann en femhundring :D
( inte jag alltså, den som vann)

I UAE kör man med bäst utförda ekipage. Groomarna kör hem med lådor med hemelektronik i XL format.

Tycker själv att det borde vara ekipagen som bedöms.
Man ser en del ganska "intressanta" exempel på vad som anses vara OK i en ledvolt.
Är ingen snobb (vilket alla som sett mig bör kunna skriva under på) men det finns en del exempel som forumreglerna nog förbjuder mig att ta upp. Och en del kanoner som alltid ser ut som supertajta team.
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Det utses en vinnare varje löpningsdag på TG! Ladies klubb bestämmer och står för priserna...
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jag håller med dig faktiskt :) Även om det såklart är viktigast att hästen ser frisk och välmående ut och sköter sig i ledvolten, skadar det ju inte att åtminstone vara hel och ren och ha kontroll över situationen.
Det träckaren gör är ju faktiskt att visa upp/presentera "sin" häst.

Själv försöker jag alltid se snygg och prydlig ut, oavsett vad det är för typ av lopp. (såväl lördagskomb som på sthlm-cup dagen).

iiiih, man hoppas ju att man inte är en av dem du tänkte på som slafsiga iaf :crazy: :p
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Jag tror nog att dom tittar på helhetsintrycket när dom bedömer "bäst borstade" men som i alla bedömningssporter beror mycket på vem som bedömer. Var själv med när ITM sponsrade in Irrländsk dag på Jägers och killen som bedömde BB tog direkt bort hästar med flätor.

Själv flätar jag bara när jag misslyckats med att rycka manen men lustigt nog vann jag BB när jag varit för lat att få Sunes man riktigt snygg och slängde i lite flätor i stället:o

Om jag var domare skulle ta bort träckare i kjol, ser inte speciellt funktionellt ut i mina ögon.

Sune startar i M Trocks på Klampen nästa söndag, dom hade BB förra året. Då vann vi racet och var (inofficiell) tvåa i BB :banana:
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Haha jag är djupt imponerad, hur lyckas du alltid se så ren ut?? :eek:

Själv undviker jag allt vad ljusa kläder heter när jag ska träcka, det blir jeans och "stalljackan" alltsom oftast...
 
Sv: "Bäst gjorda Häst"?

Hehe tycker du jag ser REN ut!?

O ljusa kläder? det är ju en mörkt brun klänning :rofl:

då var ju det här lite djärvare isåfall ;)

http://photos-564.ll.facebook.com/photos-ll-sf2p/v78/4/37/752340564/n752340564_813535_5640.jpg

Haha, ja på foton ser du ren ut! Syftade kanske inte just på den klädslen men har ju sett andra foton innan av dig när du är ljust klädd! ;) Mer som detta ovanför! :p

Men det beror ju också på vilken skitgris man ska träcka... :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 545
Senast: Lingon
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 342
  • Artikel
Hästnyheter Gimpanzee imponerade stort när han vann John Cashman Memorial i lördags. Trots att han enligt kusken, Brian Sears, inte hade sin bästa...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp