Bäst till rostfläckar??

bettysmatte

Trådstartare
Är det någon som vet ett dundermedel mot rostfläckar i toastol? Nu när vattnet är normalt, så vill man ju gärna få bort de otäcka fläckarna. Jag har hittat en flaska med rost- och kalkborttagning (något danskt märke) i huset, och provat ett par gånger, men jag tycker inte att det händer så himla mycket. Det står att det ska verka i 1-2 minuter, men jag har ju låtit det sitta i alla fall 10-20 minuter. Och sedan gnuggar jag med toaborsten. Men, som sagt, tycker inte att det händer så mycket tyvärr...
 
Va? Funkar den på rost?
Det måste testas.

Cocacola är annars ett säkert kort. Häll en helflaska i toastolen och låt verka över natten. blir hur fint som helst.
Nu när du säger så undra om det inte va kalk jag använde det på.:confused:
Men har bestämt för mig jag hade på klorin på väggen och det gick bort.
 
Coca-cola ska testas :) ... Men problemet är hur man ska få bort den långa fula rostranden i bakkant som går ända uppifrån och ner till vattnet. Det enda jag kommit på hittills är att fukta toapapper med rengöringsmedel så att toapappret fastnar. Dock vet jag inte hur länge det sitter kvar om man gör så? Finns det någon bättre metod kanske?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 368
Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
2 732
Senast: Xomymy
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 512
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp