Bukefalos 28 år!

bästa benskydden?

S

sockertopp

vilka benskydd är dom ultimata till:

-dressyr?

-hoppning?

-dressyr och hoppning?
 
dressyr-tycker lindor är snyggt och passar till dressyr. Annars är Källqvist & eskadron bra.
Hoppning-Eskadron (helt underbara!) funderar på att köpa ett par till nu på horseshowen=) Veredus är annars bra.
fälttävlan- Choise? heter dem så? verkar bra o är rejäla.
 
-dressyr? föredrar lindor då

-hoppning? Eskadron eller Olympic (finns även massa märjes skydd såsom Veredus, N.E.W som är jättebra med)
 
Jag använder eskadron senskydd fram och strykkappor bak, oavsett vad jag gör. Hoppar, dressyr eller skogen. Skyddar för det jag vill (dvs för strykningar, och senan fram) och stör inte hästen för mycket. Bra kvalité, sitter bra på benen, snygga och går att tvätta i maskin. :bump: :)
 
Mina eskadron bakstrykkappa är de absolut bästa jag någonsin haft. sådan passform! och de sitter där de ska!
Använder dom i hoppning.

Har även senskydd till fram, eskadron men de är en aningens för höga så jag har de bara ibland.
Uteritt ibland hoppning..

Köpte ett par billiga senskydd från börjes för tre år sedan, vita med svart kardborreband. runt 175 kr tror jag de kosta.. De använder jag dagligen och har gjord sedan dess.
Lite repiga men ingenting innuti har gott sönder, nån obetydlig söm på kardborren osv..
De är ett av mina bästa köp!
Använder till uteritt/dressyr/hoppning..

Har också ett par damasker jag använder i bak med och dom funkar också bra.. Dom har jag i dressyr/uteritt

:bow:
 
dressyr - lindor men vill du ha skydd så tycker jag heltäckande mjuka ex event/PC är bra så länge de sitter bra..

hoppning - eskadron om de passar din häst, fram och bak. Låga bak räcker.

hoppning och dressyr - menar du som man kan ha i både dressyr o hopp? Isf tar jag hoppskydden.

menar du fälttävlan så inte PC/event. NEW om du köper i sve men helst Style fr england - superbra! Porter har haft bra täckta senskydd oxå.. Neopren boots.
 
Ja, jag änvänder på nuvarande pollan..

Dressyr - lindor och boots eller
eskadronneopreene.jpg
och boots.

Hoppning - vi hoppar inte :o

Skogen -
anatom.jpg
eller..
eskadronneopreene.jpg
eller...
protect.jpg
och boots till, alltid, hon trampar sig så lätt...

Varför så många olika? JA man har samlat på sig under årens lopp och rider man i vätan ena dagen så kanske dom inte torkat tills nästa dag, då är det bra med variation...
 
Ja tycker att det beror på vad man har för häst. Hur den är byggd och vilket rörelsemönster den har.
 
Jag brukar för det mesta linda, vare sej jag rider i ridhuset, ut lr hoppar.
men ibland är jag lat o då blir det senskydd lr P.C. skydd.. brukar ha neoprene boots ute o gummiboots i ridhuset
 
Jag har (o alla är bra!) Alla skydd är från Eskadron
Dressyr - höga strykkappor runt om eller lindor från Eskadron el Equiline
Hoppning - senskydd Flexi Soft, låga bakskydd
Skogen - samma som hoppning
Markarbete (bommar, småhinder) - lindor fram, låga bakskydd
Hoppning tävling - senskydd m fast ludd, låga bakskydd m fast ludd
 
Dressyr: lindar alltid runt om, boots om vi rider utomhus (djupt underlag i paddocken)

Hoppning: lindar fram+veredus senskydd och veredus låga bak.

Har oftast samma skydd när jag rider ut som när jag hoppar, ev, bara lindor fram och ibland boots till beroende på vad vi ska göra.

Treåringen har boots och senskydd fram oavsett arbete.
 
dressyr och skogsridning:
sånna här
Jag har liknande från Eko, och de är underbara! Oftast bättre än lindor, då jag inte behöver oroa mig för att lindan skaver... Hästen verkar gilla skydden bättre också. De ger stöd (även runt kotan), skydd och dessutom är de snygga!!! :D

Vid hoppning skyddar nog senskydd (fram) och ev strykkappor (bak) bäst. Vissa hästar kan behöva boots.

Allt beroende på hästen!!!
 
Proffessional´s Choices skydd funkar i alla lägen. Skyddar hela benet samt ger stöd, sitter perfekt på plats och mycket smidigare att använda än benlindor. Sen jag köpte mina proffessional´s choice skydd har alla andra benskydd och lindor blivit liggande i sadelkammaren för gott... Enda nackdelen med dem är att de är så dyra, de är dock värda varenda krona. :D
 
Professional's choice ÄR de absolut bästa på marknaden! Jag har också slutat använda något annat efter att ha börjat med dessa! De ger även stöd till kotan vilket på min häst är jätteviktigt. Det enda negativa är att de gör att benen ser lite klumpiga ut och att de kostar ca 1000 kr paret.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Årets världscupfinaler i dressyr och hoppning har varit ett svenskt segertåg från början till slut. Häng med i både dressyrens och...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska ekipagen är på plats och startordningen är lottad. Under onsdagen är det dags för världscupfinaler i hoppning och dressyr.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart när och var årets Breeders Trophy i hoppning, dressyr och fälttävlan går.
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp