Bukefalos 28 år!

Bästa fågeln!

Jag tog bara upp CITES, eftersom de listade arterna är hotade av just handeln. Men som du påpekade så gäller det inte alla papegojor, utan man kan med gott samvete köpa t.ex. en undulat.

Och saker och ting måste inte vara förbjudna för att vara sådant som man kanske bör tänka både två och tre gånger innan man gör. Det är för övrigt förbjudet att i Sverige handla med listade arter utan rätt tillstånd.

PS jag anser personligen att CITES är ett skit. Lagstiftningen är i sig oftast otillräcklig, för att inte tala om kontrollen av efterlevnaden och respekten för skyddsvärdena (även om det har blivit lite bättre, och då faktiskt speciellt i mer seriösa papegojsammanhang)
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi skaffade ju en kanin i höstas (skrev en liten tråd då) och det går bra. Det är en dcärgvädurshane som blir 2 år i mars. Han bor...
Svar
11
· Visningar
2 150
Senast: Martenix
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 687
Senast: Imna
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: exotic
·
Däggdjur Jag har länge tänkt skaffa något/några sällskapsdjur men vet inte riktigt vad. Hade snöat in på hamster men kikar nu även på möss -...
Svar
13
· Visningar
1 580
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp