Bukefalos 28 år!

Bästa massage"metoden"?

Bellan12

Trådstartare
Godkväll på er allihopa:)
Precis som rubriken lyder undrar jag vilken typ av massage som ni tycker är den som fungerar bäst för er, skriv gärna också i vilket syfte och vad ni ville få ut av massagen? :D
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

kanske skrev lite otydligt, haha ;) Menar på dig själv, och inte på hästen :)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Jaha :D

Jag går på akupressur med jämna mellanrum och det är kanon! Jag är väldigt spänd i nacken, axlarna och ryggen. Märker stor skillnad när jag varit på akupressuren :)

Har även problem med spänningshuvudvärk och även det har blivit betydligt bättre :)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

aha, är det liknande spikmatta eller hur går det till? :angel: Lät väldigt intressant :)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Bästa och bästa, jag får sk Tui Na Massage vilket hjälper oerhört för mig, men jag går regelbundet varvat med klassisk massage.
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Om det har liknande effekt som spikmatta vet jag faktiskt inte, men det har inget med någon spikmatta att göra i alla fall :rofl:

Det är en tant (haha) som letar upp de punkter där jag är spänd, sedan lägger hon tryck där tills det släppt med en knoge eller ett finger eller vad det nu kan vara. :) Det gör inte ont, vilket är ett stort plus för mig. :)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Hahaha vad tänkte jag med? ;) Tack så jättemycket för tipset :D
Boj: Aldrig hört talas om innan, men ska defintivt kolla upp det. Tack! :)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Hahaha vad tänkte jag med? ;) Tack så jättemycket för tipset :D
Boj: Aldrig hört talas om innan, men ska defintivt kolla upp det. Tack! :)

Hade ju inte jag heller, utan fick detta rekommenderat av en bekant. Men kan nu med facit i hand säga att, botad blir jag inte men en jäkla lindring är det. Kinesiska läkare vet vad de håller på med, det är helt klart. Ofta får jag även akupunktur som avslutning både med el och utan också. Men den sätter han på de nervpunkter som är värst utsatta, men jag är fortfarande förundrar över hur de känner dessa med fötterna för massagen görs med fötter.:D
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

*kl*

Har iofs inte provat något annat än svensk massage, men det hjälper otroligt mkt om jag har ont långt ner i ländryggen. Ibland gör det så ont att jag knappt kan resa på mig ur stol eller säng. Går jag då på lite massage så är det onda borta dagen/dagarna efter och håller i sig länge. :love:
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

oj så de masserar med fötterna? :o Hur känns det jämfört med vanlig massage? :)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Väldigt trevligt kan jag säga, men tro för allan del inte att det är någon SPA behandling för de hittar alla onda punkter som behöver en duvning.;)
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Haha ajdå, då får jag vara beredd på det värsta med andra ord? ;) Fast om det hjälper så är det antagligen värt det? :D
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Det är en tant (haha) som letar upp de punkter där jag är spänd, sedan lägger hon tryck där tills det släppt med en knoge eller ett finger eller vad det nu kan vara. :) Det gör inte ont, vilket är ett stort plus för mig. :)
Akupressur är jätteeffektivt på hästar också. Pressurpunkterna sitter inte alltid på samma ställen som själva ontet utan värk i en muskel i ryggen kan bero på en spänning i en muskel i korset osv. så det är ingenting man ska prova på själv, men det är väldigt effektivt i alla fall. Behövs bara någon enstaka gångs akupressur för att lätta även på långvariga spänningar. Min tränare kan akupressur och har visat på min häst, det ser väldigt coolt ut: Hon ser vart spänningen sitter och trycker sedan en knoge mot en punkt. Då börjar det vibrera i muskeln som är stel och gör ont, men hästen reagerar inte som om det smärtar utan är lugnt. Efter några sekunder slutar det vibrera och då slutar man trycka - och vips har man en avslappnad muskel istället för en stel. Instant fix med andra ord.

*kl*

Jag är själv förtjust i akupressur men ffa akupunktur. Det fungerar väldigt bra på mig. Även andra österländska metoder som moxa (där man håller en glödande örtpinne över vissa punkter på kroppen) är effektivt på min kropp. Jag gillar aromamassage också, men är inte så mycket för vanlig massage.
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Japp, det är så hon gör på mig :) Tror dock inte att musklerna vibrerar något.. Om dom gör det så känns det inte :o
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Det är mycket möjligt att det inte syns på människor :p På hästarna syns det i alla fall tydligt, som när de vibrerar av en fluga.
 
Sv: Bästa massage"metoden"?

Jaha då var jag ju helt ute och cyklade haha :angel:

Tack för era tips allihopa. Har inte blivit något massagebesök för min del ännu, men ska definitivt kolla upp om era förslag finns i närheten av mig. Kom gärna med ännu fler tips! :laugh::laugh:
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 277
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: tara
·
Kläder & Bli fin Jag tycker det är typ omöjligt att hitta trosor som jag trivs med. Så vilka trosor fungerar bra för dig? Jag är fet så jag har problem...
2
Svar
26
· Visningar
1 334
Senast: Halcyon
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp