Bukefalos 28 år!

Bästa sms-appen

Bild 3
Screenshot_20240428_185353_Settings.jpg
 
Bild 4
Screenshot_20240428_185413_Settings.jpg


Tror det var allt. Kan ha missat något.

Lite rörigt att sortera de här bilderna.
 
Toppen! Då klickar du på Mobile Networks, och sen efter det, på nästa sida, på Access Point Names. När du gjort det, står det då "Add" uppe i högra hörnet? I så fall är det snart färdigt, så om det finns, så återkommer jag sen med nästa steg! :)
 
Toppen! Då klickar du på Mobile Networks, och sen efter det, på nästa sida, på Access Point Names. När du gjort det, står det då "Add" uppe i högra hörnet? I så fall är det snart färdigt, så om det finns, så återkommer jag sen med nästa steg! :)
Hittade "add". Provade att skriva in uppgifter som Fello uppgav man skulle skriva. Jag fick det inte att fungera. Jag får fortsätta en annan dag. Idag är jag för trött.
 
Hittade "add". Provade att skriva in uppgifter som Fello uppgav man skulle skriva. Jag fick det inte att fungera. Jag får fortsätta en annan dag. Idag är jag för trött.

Jag förstår helt! Ta det någon gång när andan faller på :) Du har säkert hittat uppgifterna men det blir ju då alltså:
Name: Telia SE MMS
APN: mms.telia.se
Username: här ska det inte stå någonting
Password: här ska det inte heller stå någonting
MMSC: http://mmss
Multimedia message Proxy: 193.209.134.132
Multimedia message port: 80
MCC: 240
MNC: 01
Authentication type: PAP
Välj sedan APN type, här är det antingen att man måste skriva in "mms" själv eller klicka på MMS och välja OK.

Sedan när allt är inskrivet, VIKTIGT steg (mycket lätt att råka missa) : Klicka på de tre plupparna i högra översta hörnet och välj sedan Save. Gå sedan ur Inställningar-appen. Starta om telefonen. Sedan klart! Hoppas det funkar! :)

 
Jag förstår helt! Ta det någon gång när andan faller på :) Du har säkert hittat uppgifterna men det blir ju då alltså:
Name: Telia SE MMS
APN: mms.telia.se
Username: här ska det inte stå någonting
Password: här ska det inte heller stå någonting
MMSC: http://mmss
Multimedia message Proxy: 193.209.134.132
Multimedia message port: 80
MCC: 240
MNC: 01
Authentication type: PAP
Välj sedan APN type, här är det antingen att man måste skriva in "mms" själv eller klicka på MMS och välja OK.

Sedan när allt är inskrivet, VIKTIGT steg (mycket lätt att råka missa) : Klicka på de tre plupparna i högra översta hörnet och välj sedan Save. Gå sedan ur Inställningar-appen. Starta om telefonen. Sedan klart! Hoppas det funkar! :)

Jag får det inte att fungera. När jag skrivit in uppgifterna så fanns det två stycken under Access Point names och den ena var förvald. Det gick inte att ändra till den jag hade skrivit in. Jag plockade bort den förvalda så bara en blev kvar och hoppades att telefonen då skulle välja den, men det gör den inte. Den har förblivit omarkerad. Jag har ingen aning om vad jag ska göra nu.
 
Jag får det inte att fungera. När jag skrivit in uppgifterna så fanns det två stycken under Access Point names och den ena var förvald. Det gick inte att ändra till den jag hade skrivit in. Jag plockade bort den förvalda så bara en blev kvar och hoppades att telefonen då skulle välja den, men det gör den inte. Den har förblivit omarkerad. Jag har ingen aning om vad jag ska göra nu.
Du kontaktar stället du köpte mobilen från och ber om att häva köpet eller reklamera eftersom det är en kinesisk variant som inte fungerar som förväntat och köper en ny svensk mobil
 
Du kontaktar stället du köpte mobilen från och ber om att häva köpet eller reklamera eftersom det är en kinesisk variant som inte fungerar som förväntat och köper en ny svensk mobil
Ytterligare en sak jag ska orka. Vet inte om jag gör det faktiskt även om jag borde.
 
Ytterligare en sak jag ska orka. Vet inte om jag gör det faktiskt även om jag borde.
”Hej jag köpte en mobil av er som har visat sig vara på kinesiska så det går tyvärr inte att ha vissa appar då programvaran inte vill tillåta dessa. Jag skulle vilja häva/reklamera köpet då denna informationen inte framkom vid köp”
Typ så kan du maila till dom och se vad dom svarar. Det tar Max 5 min att skicka
 
”Hej jag köpte en mobil av er som har visat sig vara på kinesiska så det går tyvärr inte att ha vissa appar då programvaran inte vill tillåta dessa. Jag skulle vilja häva/reklamera köpet då denna informationen inte framkom vid köp”
Typ så kan du maila till dom och se vad dom svarar. Det tar Max 5 min att skicka
Fast här är det ju att telefonen inte vill skicka bilder eller ta emot bilder utan krångliga inställningar.

Och så är det förvisso det att telefonen inte pratar svenska utom i undantagsfall.
 
Ja och det låter ju som att det beror på att det är kinesisk programvara eftersom andra sagt att din inte ser likadan ut som deras.

Men kommer de ens att vilja skicka en ny telefon innan jag skickat tillbaka denna? Det går ju inte. Jag behöver den här telefonen för att kunna föra över alla appar och all information som nu ligger i den här. Jag klarar heller inte av att vara utan telefon.
 
Men kommer de ens att vilja skicka en ny telefon innan jag skickat tillbaka denna? Det går ju inte. Jag behöver den här telefonen för att kunna föra över alla appar och all information som nu ligger i den här. Jag klarar heller inte av att vara utan telefon.
Vet inte. Du får fråga dom. Eller så köper du en mobil från någonstans och skickar den du har tillbaka när du fört över allt. Men se till att maila dom först så du inte står med två mobiler och inte kan skicka tillbaka den som fungerar dåligt
 
Jag har nog tagit bort internet på min mobil när jag tog bort den förvalda Access pointen. Jag har täckning men internet fungerar inte någonstans. Inte ens i stan.

Hjälp! Hur löser jag det här?
 
Jag har nog tagit bort internet på min mobil när jag tog bort den förvalda Access pointen. Jag har täckning men internet fungerar inte någonstans. Inte ens i stan.

Hjälp! Hur löser jag det här?
Jag har fått det att funka igen. Fello hade en instruktion.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
247
Senast: Badger
·
IT & mobiler Hur får man den att sluta visas över hela skärmen? Vilket otyg. Har stängt av allt utom just att få dem (för det vill jag ju) överallt...
Svar
7
· Visningar
549
IT & mobiler Jag har en Samsung A53 och kan inte räkna ut hur jag ska få ljudaviseringar för sms... I inställningar har jag aviseringar för ljud och...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 12
  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp