Bästa termoridbyxorna?

MiniLi

Trådstartare
Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i vanliga thermobyxor i stallet när jag inte har planerat att rida, och nu när det varit SVINKALLT en lång period så har det verkligen varit mkt varmare än ridkjol.

Har googlat och sett att det finns lite olika modeller, någon som har tips på vilka som är bäst? :D
Jag vill ha helskott och dragkedja hela vägen längst med benen så att man kan klä av sig dem smidigt utan att ta av skor/stövlar. Jag lär inte ha dem vid mer aktiv ridning utan främst skritturer, men de behöver ändå kännas skapligt följsamma i sadeln. Rejält varma ska de vara också!

Tips?

Vid googling tyckte jag spontant att Börjes Alaska såg bra ut. Någon som testat dessa?
 
Dottern har haft liknande från Hööks (ser typ likadana ut) och varit nöjd. Inte frusit trots frusen av sig och många minusgrader.
Tänkt på att inte köpa för liten storlek så det blir obehagligt i sadeln plus att värmeförmågan blir sämre om de är för tighta över låren.
Var längesedan jag själv hade thermoridbyxor men då hade jag från Mountain Horse. Otroligt varma och sköna! Dottern har ärvt dem nu 😅
 
Jag gillar mina Covalliero Alaska. Varma, sköna utan att kännas stora och pösiga. Dragkedja hela vägen och helskodda! Tycker många modeller är så säckiga och ger känsla av att man glider runt i byxan när skoningen fäster i sadeln.
 
Jag gillar mina Covalliero Alaska. Varma, sköna utan att kännas stora och pösiga. Dragkedja hela vägen och helskodda! Tycker många modeller är så säckiga och ger känsla av att man glider runt i byxan när skoningen fäster i sadeln.
Jag såg att de fått ganska blandade recensioner så blev lite osäker. Många skrev att de var väldigt små i storlek, upplever du också det?
 
Jag rider i vanliga Dobsom. Tunna men varma. Halkigare än helskodda men funkar bra ändå.
Ja ska man mest skritta kanske det iofs inte spelar så stor roll..
Jag har ett par väldigt varma och sköna nu men saknar dragkedjan längs hela benet..
 
Jag är fett omodern hela vintrarna😅 I avsaknad av ridhus är det utomhus som gäller, och jag gillar termobrallor med hängslen. Gärna för stora så man får plats med ullbyxor och underställ under. Man glider runt inne i byxorna, men det går bra ändå :) Överdimensionerade byxor med hängslen är bra eftersom man även kan stoppa in obegränsat med tjocktröjor i byxorna och det blåser inte in snö/kyla om man har ridkappa. Häromdagen hade jag ovan beskrivna klädsel på en tur i -27, frös om kinderna och lillfingrarna😅🥶
Jag såg däremot att hängselbyxor inte verkar finnas att få tag på längre i samma utbud som förr? Jag har börjes gamla modellen, jättevarma men de börjar ha gjort sitt så vet ngn av liknande så tipsa gärna 😊
 
Jag är fett omodern hela vintrarna😅 I avsaknad av ridhus är det utomhus som gäller, och jag gillar termobrallor med hängslen. Gärna för stora så man får plats med ullbyxor och underställ under. Man glider runt inne i byxorna, men det går bra ändå :) Överdimensionerade byxor med hängslen är bra eftersom man även kan stoppa in obegränsat med tjocktröjor i byxorna och det blåser inte in snö/kyla om man har ridkappa. Häromdagen hade jag ovan beskrivna klädsel på en tur i -27, frös om kinderna och lillfingrarna😅🥶
Jag såg däremot att hängselbyxor inte verkar finnas att få tag på längre i samma utbud som förr? Jag har börjes gamla modellen, jättevarma men de börjar ha gjort sitt så vet ngn av liknande så tipsa gärna 😊
Varför vill du ha hängslen? 😊
 
Mina är gamla och jag provar ridkjol med vibterridbyxor i år. Men annars tycker jag det är skönast att bara ha strumpbyxor eller Underställ under termoridbyxorna. Blir inte lika bylsigt! Men då får man såklart behålla dem på hela turen. Möjligen att det funkar lika bra med dagens moderna ridtights dock! :D
 
Jag hade jättevarm och sköna termobyxor från Mountain horse när jag var yngre 😍
Hade faktiskt gärna haft såna igen men nu har jag helt fel proportioner och får inte på mig såna längre 😅
 
Mina är gamla och jag provar ridkjol med vibterridbyxor i år. Men annars tycker jag det är skönast att bara ha strumpbyxor eller Underställ under termoridbyxorna. Blir inte lika bylsigt! Men då får man såklart behålla dem på hela turen. Möjligen att det funkar lika bra med dagens moderna ridtights dock! :D
Ja när jag har termobyxor på hästens vilodagar har jag alltid bara dubbla långkalsonger under👍
 
Jag plockade hem ett par Alaska från Börjes, men det blev retur. XL va fortfarande lite för lite svängrum för mig. Alltså snäva i höften, men ändå lite lätt stora i midjan. Inte så skön kombo 😅
Men dom gick upp högt i ländryggen så de va ju ett plus. Skoningen kändes betydligt mer att hänga i gran än de dom har på hööks, den skoningen existerar knappt.
 
Jag plockade hem ett par Alaska från Börjes, men det blev retur. XL va fortfarande lite för lite svängrum för mig. Alltså snäva i höften, men ändå lite lätt stora i midjan. Inte så skön kombo 😅
Men dom gick upp högt i ländryggen så de va ju ett plus. Skoningen kändes betydligt mer att hänga i gran än de dom har på hööks, den skoningen existerar knappt.
Aha bej det låter ju lite osmidigt. Får se om jag beställer hem för att prova..
 
Jag gillar mina Covalliero Alaska. Varma, sköna utan att kännas stora och pösiga. Dragkedja hela vägen och helskodda! Tycker många modeller är så säckiga och ger känsla av att man glider runt i byxan när skoningen fäster i sadeln.
Jag har haft de i ett par år, dock inte senaste vintrarna. De är snygga och bra att rida i men mina har spruckit i grenen ganska snabbt så jag har inte tyckt att det varit värt pengarna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 627
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp