Bävernylon

P

Pyrusan

Hur är det med de täcken som är i bävernylon?
Är det ett vatten/vindtätt material som man kan använda som regntäcke eller vad är poängen med materialet?? :confused:
 
Jag är inte alls säker - MEN jag tror det är vindtätt men ej helt vattentätt. Tror det står emot lite regn, men inte vattentätt.
Men jag kan ha helt fel :confused:
 
Hittade ett ställe på nätet där dee beskrivit bävernylon som "vindtätt samt står emot väta och smuts".
Men det säger ju inte om jag kan ha det ute när det regnar eller ej. :confused:
 
Bävernylon är framför allt SLITSTARKT och smutsavvisande, vilket gör det till ett kanonbra yttertyg till stalltäcken.

Om man impregnerar det så blir det vattenavvisande (det vill sägga att det står emot duggregn hyfsat), men riktigt vattentätt blir det inte.

Jag tycker om att ha ofodrade täcken i bävernylon, det är hemskt praktiska täcken att ha både för sig själva och över t ex ett svettäcke. Det är ändå tillräckligt tufft för att klara utegång i torr väderlek.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad motsvarar ett regntäcke i fleece i gram. Tänker mig ett regntäcke för tidig höst sen vår så bör inte vara för varmt. Tycker inte det...
2
Svar
24
· Visningar
1 677
Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Kristall10
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: MayGrace
·
Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: grådis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp