Bukefalos 28 år!

Bajsar hur ofta som helst - normalt?

MiniLi

Trådstartare
Vår Camaro var dålig i magen i helgen och början av veckan. Lös i magen och kräktes från lördag natt - tisdag.
Nu kräks hon inte och bajset ser ganska normalt ut men är fortfarande en aning "kladdigt". Dock så bajsar hon på varje promenad och flera gånger per natt.
Innan hon blev dålig så sov hon hela nätterna. Och bajsade ca 2-3 ggr/dag.
Jag antar att det har att göra med att magen inte är helt återhämtad?
Men hur länge kan man säga att det är "normalt" efter en magsjuka att bajsa så väldigt ofta?

Hon kissar mycket mer än förut också - kan det vara relaterat?
 
Sv: Bajsar hur ofta som helst - normalt?

Har du provat svälta hunden någon dag och sen sätta på skonkost?

Lillskiten är lite kass i magen just nu - men det beror på antibiotikabehandlingen han står på har jag och veterinär kommit fram till. Han får Pro kolin+ (pasta med magbakterier) i lite stabiliserande syfte och nu har han blivit rätt normal i magen igen. Kostar runt 140 kr hos veterinär - kanske skulle vara något att prova för er?
 
Sv: Bajsar hur ofta som helst - normalt?

Hon åt enbart lite ris, veterinärs rekommendation, när hon var dålig. När hon väl slutade kräkas började vi långsamt öka upp hennes vanliga foder.
 
Sv: Bajsar hur ofta som helst - normalt?

Men det kan vara en idé att köra en kur med Prokolin+ eller möjligtvis Canikur beroende på vad ni får tag på. Verkar stabiliserande på magen och gör att det blir lite lättare för dem.

Vad säger veterinär?
 
Sv: Bajsar hur ofta som helst - normalt?

Min vovve har mått dåligt nu med diarré och en dags kräkningar.
Han har fått fasta i minst 24 timmar och sen fått dietkost. Med risavkok och sen ris. Men det hjälpte inte så nu har vi köpt ett diet foder hos vetrinären.
Foder som är bra mot hundar som ha lite problem med magen och tarmen, alltså diarré och kräkningar.
Den heter Hill´s Prescription Diet i/d.
Och det ska man ge i 1-2 veckor och då endast det fodret.
Så om det inte bli bättre med din vovve så kan du prova det. Finns endast att köpa i vetrinärhus.
:)
 
Sv: Bajsar hur ofta som helst - normalt?

Jag pratade med veterinär när hon först blev dålig, de sade att det var en helt normal reaktion och att det inte var någon fara sålänge hon inte blev allmänpåverkad.
Ska ringa och rådfråga men tänkte att jag kunde kolla här först..

Tack för tipset om magstabiliserande!
 
Sv: Bajsar hur ofta som helst - normalt?

Tack för tipset. Ska kolla upp det om hon inte blir bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 646
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 123
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 329
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp