Bukefalos 28 år!

Bakdelsvändningar på långsidan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det bestod gårdagens övning av. Fick Loona igen (hade nästan räknat med det) men min intstruktör tyckte jag kunde fråga tjejen som skulle rida Mistel om ett byte.
Hon såg inte förrens hästarna var uppsatta att jag anmält mig på Mistel till nästa helgs klubbdressyr.
Men C var inte så sugen på ett byte och jag är så himla snäll :p

Min snällhet gjorde också så att det blev Mistel istället för Petter på dressyren då det var en junior som anmälde sig samtidigt och hon ville så gärna rida Petter (som då redan var uppsatt en gång)

Nog sagt om det. Loona gick inte lektionen innan den här gången. Så det var ju lite spännande och se om hon var annorlunda icke uppvärmd eller ej. Det var det inte.
Kännde inte ett dugg skillnad må jag säga.

Övningen gick ut på att rida bakdelsvändningar runt fyra koner som stod uppställda vid sidan av spåret på långsidan typ så här

..X
........X

........X
..X
(X är konerna och punkterna är bara för att X ska hamna på rätt plats i bloggtexten)
Bakdelsvändning är Loonas superduktig på eftersom man behöver bara ställa lite ändra vikten lite och hålla emot bakdelen så vänder hon :love:
Galoppen var katastrofal däremot, och vi vinglade runt som galningar på volten :rofl:

Preciiiiiis när det började kännas riktigt bra med formen, ja då var lektionen slut. Men jag har sagt att jag gärna rider henne mer, ser det som en riktig rolig utmaning den här terminen

Nästa vecka är det markarbete, då skulle jag tydligen iallafall få Mistel så jag hinner jobba igenom henne lite.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 242
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp