Balans över och efter hinder

S

Sirisiri

Har precis börjat hoppträna lite smått efter flera års uppehåll. Mitt stora problem är balansen i landningen och första galoppsprånget efter. Det är tydligt att jag är för mycket framåtlutad, men hur bär jag mig åt för att räta upp mig? För det är inte så "bara"... :crazy: Någon annan som har eller har haft samma problem?
 
Sv: Balans över och efter hinder

Det mesta handlar om ridmuskler. För att få tillbaks muskler och balans så galoppera mkt i fältsits. Också bra att trava i fältsits. Se till att du inte kniper med knäna utan står stadigt i stigbyglarna.

Hoppa mkt studs så att du hittar rytmen i kroppen. Och glöm inte att titta rakt fram i landning - tittar du ner så följer kroppen med.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: zarmino
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 476
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
10
· Visningar
1 519
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
41 435
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp