Bukefalos 28 år!

Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

Afrodite skrev:
Att Strassertrimmade hästar skulle ha så ont och lida så fruktansvärt är en av de rykten som florerar baserad på, ja just rykten.
SHP


Men det var väl själva fan...hur många gånger ska jag behöva skrika ut det? Jag har sett ett djurskyddsfall där hästfan var strasserverkad av en shp-are. OK?
Säger du att det bara är rykte en gång till då komemr jag hemsöka dig....och det vill inte säga lite.
 
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

peter_lundin skrev:
Har du som SPH frihet att rekomendera skoning om du någonsin skulle anse det nödvändigt?
PL

Jag skulle aldrig anse det nödvändigt.

Britt-Marie
SHP
 
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

peter_lundin skrev:
Under min värdighet? Varför? Jag ser inget annat än ett oftast okunnigt rapande av Strassers åsikter.Du vet ju inte ens hur en korrekt skoning i det här landet skall gå till.
Du uttalar dig om läkemedel utan att veta ett ett dugg.
Om jag är veterinär eller ej kan du gissa dig fram till. Jag har aldrig kallat mig vet på det här forumet, folk har liksom fattat det efterhand så till slut var det inget att hymla med.
PL

Vems åsikter är det då du rapar upp?
Jag vet mer än du tror om läkemedel.
Varför skulle jag bry mig om hur en korrekt skoning skulle se ut. Jag ser bara hur hoven är verkad och därpå sitter en sko. Det ger mig mycket information om hoven.

Britt-Marie
SHP
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

Afrodite skrev:
Om jag haft anledning att tro att du var seriöst intresserad skulle jag ta mig tid att beskriva dessa. Men jag rekommenderar dig istället att läsa om dem i någon av Strassers böcker (finns förmodligen att låna eller beställa på biblioteket.

MVH
Britt-Marie
SHP


Om du bemödat dig med att läsa mina tidigare inlägg(typ igår eller förrgår.) Så hade du sett att jag har en av böckerna.(Den gröna med svensk titel, minns inte vad den heter). Jag vill bara höra DINA ord, inte vad som vem som helst kan googla sig fram till.
Det är just den här typen av "argument" som gör att jag inte kan ta er för seriösa. Vad tror du jag gör här om jag inte vore intresserad och seriös? Bara frånstötningar istället för väl underbyggda argument.
 
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

Jag rapar friskt upp mina egna åsikter!
Om du vet ngt om läkemedel har det inte framgått.
PL
 
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

vdb skrev:
Men det var väl själva fan...hur många gånger ska jag behöva skrika ut det? Jag har sett ett djurskyddsfall där hästfan var strasserverkad av en shp-are. OK?
Säger du att det bara är rykte en gång till då komemr jag hemsöka dig....och det vill inte säga lite.


Och enligt lagen om PUL så får jag inte lämna ut personens namn här, men du kan ganska lätt ta reda på det genom att kolla min geografiska position och sedan kolla ert eget register...
 
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2

Afrodite skrev:
Vems åsikter är det då du rapar upp?
Jag vet mer än du tror om läkemedel.
Varför skulle jag bry mig om hur en korrekt skoning skulle se ut. Jag ser bara hur hoven är verkad och därpå sitter en sko. Det ger mig mycket information om hoven.

Britt-Marie
SHP


...och dääär for vi ut på hal is...läs dina egna ord en gång till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 643
Senast: Stereo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 526
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 344
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp