Bukefalos 28 år!

Barnomsorg på två ställe!

Timsetim

Trådstartare
Är det tillåtet att ha barnen placerade inom barnomsorgen på två olika orter inom samma kommun?

/Timsetim
 
Sv: Barnomsorg på två ställe!

Ja. Du menar om man kan ha två förskolor vid ex delad vårdnad? Det är tillåtet men rekomenderas inte av det skälet att det är svårt för barnen att vara på två ställen - kompisar och aktiviteter blir ofta lidande.
 
Sv: Barnomsorg på två ställe!

Ja. Du menar om man kan ha två förskolor vid ex delad vårdnad? Det är tillåtet men rekomenderas inte av det skälet att det är svårt för barnen att vara på två ställen - kompisar och aktiviteter blir ofta lidande.

Ja tex! Tack då vet jag att det är tillåtet. Men jag kan mycket väl förstå varför det inte rekomenderas!

/Timsetim
 
Sv: Barnomsorg på två ställe!

Det rekommenderas ej, samt beror mkt på barnen och det brukar kollas av hur barnet mår av det, möten med föräldrar etc.

Jag har, för ca 13 år sedan haft min ena dotter på två olika ställen, i två olika kommuner och det gick jättebra dock är och var hon mkt resvan och van vid att träffa mkt nytt och olika folk.

Det passar inte alla barn, verkligen inte, men jag avskriver det inte heller som en omöjlighet.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 210
Senast: Emtherlia
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
1 999
Senast: Twihard
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 536
Senast: MML
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp