Barnridbyxor

FadeAway

Trådstartare
Tips på barnridbyxor gjorda för normalstora barn? Har i dagsläget hööks som sitter som ett korvskinn. Dottern är tre (fyra i februari) och normalrund. Vi har storlek 110 och de är lite långa och tajta. Jag vill gärna ha mindre korvskinnskänsla över det, Storlek 110 eller 116. Vi vill dock _inte_ ha rosa, lila eller andra pasteller.
 
Min dotter hade ett par mörkblå från mountain horse när hon var i den åldern. De var bra.
Nu när hon är sju, och vi vill ha ett par som inte bara är tygskodda, är problemet att hon växer bara på längden och alla ridbyxor vi provat är för vida.
 
Min dotter hade ett par mörkblå från mountain horse när hon var i den åldern. De var bra.
Nu när hon är sju, och vi vill ha ett par som inte bara är tygskodda, är problemet att hon växer bara på längden och alla ridbyxor vi provat är för vida.

Har ni provat Star rider? Min dotter har två par knäskodda från Star rider och är himla nöjd. Dottern ifråga är just smal och då är dessa bra :idea:
 
Jag vill gärna prova och känna innan jag köper, men kanske ska chansa på ett par sådana nästa gång. Tack för tipset.

De brukar kunna hittas på mässor, typ Göteborg Horse Show och liknande. Där har jag köpt dotterns exemplar :)
Dessutom tror jag att de finns på Ge-Kås. Där har jag aldrig varit men har för mig att någon sagt det.
 
Det blev equipage ridbrallor. Har inte provat dem ännu men de ser betydligt bredare ut än hööks variant. Vi hade förövrigt ytterligare en hööks variant som var mindre tajt men det var hopplöst svårt att få ur foten genom ridbyxan,
 
Jag har problem vart man hittar pojkvänliga ridbyxor.. min lillebror på 7 har börjat rida och vill gärna ha ridbyxor. Men dom flesta är där ju något mönster med antingen bling eller rosa :cool: så himla tråkigt, dock så bryr han sig inte om det han tar gärna rosa om han får det. Men jag tänker ju på andra. Det är ju inte bara han som är kille och rider.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 931
Senast: Wingates
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 903
Senast: Pyrran
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 523
Senast: Araminta
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp