Bukefalos 28 år!

Barnsäkra hemmet

P

Piffelina

I vardagsrummet har vi Billy-bokhyllor (från IKEA om någon nu inte hört talas om dem ;):D) Vi har med hela dörrar på, dock kan dottern pilla in sina små fingrar emellan och får upp dessa, så hur kan man göra för att säkra dem på något sätt? Jag skulle vilja kunna förvara saker på de tre nedersta hyllorna :D Handtagen är som pinnar som står ut bara så i dem tänkte jag man kunde spänna något runt om eller så, men jag vet som sagt inte. Hur har ni andra gjort som har dessa??
 
Sv: Barnsäkra hemmet

Vi har satt de här barnlåsen som ikea har på dem, de ser ut som små pinnar med en liten krok i änden som hakar fast när man stänger. Funkar toppen:laugh:
 
Sv: Barnsäkra hemmet

Var det länge sedan du köpte dessa? För jag chattade med dem tidigare idag och hon hittade inget sådant. Jag får ta och åka dit och prata med personalen på plats.
 
Sv: Barnsäkra hemmet

Sånna lås kan du köpa på vilken järnaffär som helst. Vi köpte ett gäng på Järnia vid Olskroken ( såg du bodde i GBG ) + massa petskydd. Dom hade ganska mycket barnsäkerhetsgrejor.
 
Sv: Barnsäkra hemmet

Grannen har sådana och hon har satt ihop dörrarna med gummiband. Samma på dubbelgarderoberna i hallen också.
 
Sv: Barnsäkra hemmet

Tackar !!

Ska ta en sväng till IKEA senare idag och köpa dem, behöver ändå fler saker därifrån.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 320
Senast: LelleLilla
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 439
Senast: Tinuri
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 543
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp