"barnsäkring" av hemmet..

FrontLine_

Trådstartare
Det här med giftiga ämnen och barnsäkring av hemmet.. Har en lista här framför mig och blev helt paff över hur mycket man har hemma som är riktigt giftigt.

Visste ni att
-badkulor är farligare än aceton?
-grovrengöringsmedel ligger på plats 4 av 6 möjliga?
-hårborttagningsmedel också har en plats på 4/6?
-koksalt har en plats på 2/6?
-maskindiskmedel har också plats 4.
-nagelförstärkare ligger ockå på plats 4.
-propplösare plats 6.
-Snus ligger på plats 2.
-Träsprit ligger på plats 5.
-Ugnsrengöringsmedel ligger på plats 4.
-och det värsta av allt, som jag inte hade en aning om, var att ättika låg på plats 6 och därmed var bland det giftigaste man kan ha hemma.

Även en tanke som slog mig är att man i de flesta fall absolut inte ska framkalla kräkningar.


Finns även en del växter som är giftiga t.ex
Fingerborgsblomma, gullregn, idegran, liljekonvalj, stormhatt, tibast, och änglatrumpet.
Även svampar som vit flugsvamp, lömsk flugsvamp, gifthätting, vissa spindelskivlingsarter och stenmurkla, dessa är mycket giftiga.


Ville bara dela med mig av det jag just läst:)

Källa: giftinformationscentralen


Finns det fler saker som man kan tänka på, altså giftiga ämnen eller annat som kan vara bra att veta?:)
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Åh....
Vad det var mycket som var giftigt.
Mycket bra att du tog upp detta.
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Usch ja det ar superviktigt att ha allt inlast! Jag har haft turen att flytta in i ett nytt hus med barn = jag behover inte andra pa nagot utan stallde direkt alla farliga medel mm i ett skap hogt upp. Toaborsten och toalettmedlet star uppe pa vattentanken bara for att konfundera gaster :D

Tack for att du delade med dig!
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Åh....
Vad det var mycket som var giftigt.
Mycket bra att du tog upp detta.

Det var typ en tiondel av allt som stod..!
Sen är en del saker ganska självklara att dom inte är bra att äta, men man har ju ingen aning om hur PASS farliga dom är.. t.ex det där med badkulor och aceton.. vem hade kunnat tro det? Men tydligen så är det farligare och detär ju en hel del som har badkulor/badsalt hemma ståendes inne på toaletten.. huvva!
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Smart det där med toaborsten, den ska nog ställas bort också! Inte så mysigt om lillan skulle få för sig att smaka på den..:S
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Ja det krävs lite ommöblering av farligheter när man får barn. Numera har vi allt sånt antingen inlåst eller så högt upp det går.

En hemsk sak skedde här hemma, tänkte dela med mig av den! Vi hade nyss köpt ett hörnskåp. Satte in det på plats vid 8 på morgonen skulle äta lite frukost och sen skruva fast det i väggen. MEN på bara några minuter hade vår Emil varit framme, jag ser i ögonvrån att skåpet välter över honom och rusar fram och bokstavligen slänger bort skåpet. Där under ligger min älskade son, alldeles stilla. Tog nog bara nån sekund sen började han skrika. Han hade lyckats hamna i själva hålrummet i skåpet och fick inte en skråma! Men snacka om att man blev darrig och väldigt väldigt ledsen. Hädanefter skruvar vi fast ALLT!
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Min 9 månaders började krypa med fart i förrgår - gissa om jag springer runt som en dåre här hemma och försöker flytta undan allt han ska på! Jösses - jag blir helt matt! :crazy: Han ska ställa sig upp mot allt möjligt och omöjligt.
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Ha, ha , min niomånaders började förra veckan. Vilken skillnad det är! "Jaktsäsongen" är inledd ;)
 
Sv: "barnsäkring" av hemmet..

Jaktsäsongen! :rofl:
Perfekt beskrivet. Jag har kommit på att det är skönt att komma iväg några timmar varje dag nu, ute på en gräsmatta eller i vagn kan de inte ställa till med så mycket... :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp