Barnstorlekar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Jag undrar över storlekar på barnkläder. Vad är vad?

Tex storlek 56 måste ju vara smått men ungefär när har de tex storlek 68? Hittar ingen storlekstabell på nätet...
 
Sv: Barnstorlekar?

Freddy har 62/68 och han är 6 mån.
Fast jag tycker det skiljer ganska mkt på storlekarna beroende
på vart man handlar/vilket märke det är.
 
Sv: Barnstorlekar?

sen är det jättestor skillnad på pojk och flickkläder oxå redan i bebisstorlek... en tjej-68 kan vara lika liten som en kill-62, väldigt jobbigt om man har en smal kille (sonen är jättesmal och växer ur alla sina kläder på längden innan han har vuxit i dom på bredden) eller en mullig liten tjej (dottern har byxor som redan är väl tighta i midjan och över låren och ändå är en 5 cm för långa)
 
Sv: Barnstorlekar?

har vänner med 3-månaders som drar 68 men även de som har haft 68 när dom varit 6 -7 månader, kan nog variera vääääldigt mkt!
 
Sv: Barnstorlekar?

Min tvåveckors mulliga tjej passar rätt bra i 56 eller 62. 50 var för litet från början.
 
Sv: Barnstorlekar?

Du kanske får köpa tjejkläder till honom? Finns ju en hel del som inte är extremt tjejiga.
 
Sv: Barnstorlekar?

jag gjorde det mycket när han var liten, men nu när han är 6 år så tycker jag det faktiskt blir för tjejjigt... och jag har hittat byxor med ställbar resår i midjan nu... och att tröjorna är lite stora stör honom inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
2 001
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 340
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
542
Senast: Murray
·
Anläggning Hur viktigt tycker du det är med ett fikarum och vad måste finnas i ett sådant för att få kallas fikarum? En lämplig storlek skulle det...
2
Svar
27
· Visningar
2 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp