Bukefalos 28 år!

Barnvagns-djungeln...

feel

Trådstartare
Min plan är att köpa en sittvagn och ha antingen mjuklift eller Voksi-påse med bärplatta i. Är det en galen tanke? Har ni haft liggvagnar från början och sedan bytt ut dem? På vintern ryms nog inte en Voksipåse i en lift misstänker jag, därav tanken att bara ha Voksipåse.

Tycker många "moderna" vagnar, tex Teutonia (Prestige är den jag har kollat på) har så låga kanter på sidorna, hur funkar det med mjukliftar? Blir det ostadigt, kallt?

Vad har ni för vagnar, hur använder ni dem (stadskörning, grusvägar osv) och är ni nöjda?
 
Sv: Barnvagns-djungeln...

Vi har både en duovagn och en smidigare sittvagn med fullt liggläge (att ha i stan etc) till vår son. Fram till förra veckan hade vi liggdelen i duovagnen. Nu har vi bytt till sittdelen. I den (och sittvagnen också) har han fårskinn, åkpåse, filtar och fotsacken. Han är nu visserligen 6 månader så den fungerar bra för honom.
Men självklart borde det fungera med en Voksipåse i en Teutonia, eller varför inte en quoadrolift (stavning?!) från Emmaljunga?! Den liften går ju att göra om till en massa olika bla mjuklift och åkpåse.


Allmänt om vagnarna
Duovagnen är en Brio. Lite klumpig i stan och lyfta in & ut ur bilen, har lufthjul, rullar lätt. Är kanon i skogen etc.

Sittvagnen är en Bertini Shuttle. Kanske inte heller den smidigaste med underreder är ledat så den vänder på en 5öring och den är mkt mkt lättare än Brion. Även den har lufthjul och trevlig att styra. Pga att sittdelen är framåtvänd och det ej är svängbart styre så använder vi den inte så mycket än.

Har själv vart inne på en Teutonia Mistral som sittvagn, men då fick vi Bertinin så vi nöjde oss med den!

Lycka till i barnvagnsdjungeln ;)
 
Sv: Barnvagns-djungeln...

Jag svarar i denna tråd men kanske har lite med din tidgare tråd att göra gällande punkteringsfria däck med :)

Vi började med en emmaljunga edge duo. Som både jag och sambon inte alls tyckte om! Den var för stor, tung och klumpig samt gick så otroligt tung direkt det blev minsta lite luft i däcken så man fick pumpa hela tiden! Dock gick den som en stridsvagn i snö (vi bor också i norrland).
Sedan var det helt onödigt enligt oss att ha en vagn med liggkorg!

Sedan köpte vi en emmaljunga city cross med punkteringsfria däck. För oss ser vi ingen nackdel med den i snön den funkar bra. Den är också lite mindre och smidigare (fortfarande rymlig för barnet). Har varit helnöjd med denna men då den köptes då sonen var äldre så har vi ingen erfarenhet av liggdel på denna men jag hade nog satsat på en mjuklift och som du säger en voksipåse som enligt oss är våran bästa investering!

Nu väntar vi tillökning igen och köpte därför en phil & ted för att ha som syskonvagn (funkar även som enkelvagn så sonen åker redan i den). Den har luftdäck och samma problem igen, den går ojämt och tugnt så fort det blir lite lite luft och få pumpas och pumpas... Den har också 3 hjul bara och det tycker jag inte alls går lika bra som 4 hjul i snön!

Sammanfattning: Enligt min familj så är det emmaljunga som gäller för hela slanten! Regäla vagnar, rymliga och 4 fasta stora hjul skall det vara! Sedan föredrar vi också punkteringsfriahjul!

Lycka till med letandet! :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp