Bästa kattförsäkringen??

Mahonia

Trådstartare
Vilken försäkring har ni till er katt? Varför har ni valt just denna?
Fördelar/nackdelar? Vad prioriterar ni i en försäkring på katt?

Är intresserad av att höra alla tankar och teorier.
 
Vi har samma till katten som till hundarna
Agria 60 k i vetvård + medicin

Agria är ett bra bolag tycker jag, allt funkar smidigt
Det är skönt att ha tryggheten med försäkring om något händer
 
Vilken försäkring har ni till er katt? Varför har ni valt just denna?
Fördelar/nackdelar? Vad prioriterar ni i en försäkring på katt?

Är intresserad av att höra alla tankar och teorier.


Jag har IF och deras största som innefattar rovdjur och grejer trots att han är en innekatt men det är ett högt belopp på skador och fast självrisk, 107kr i månaden! :)
 
Vilken försäkring har ni till er katt? Varför har ni valt just denna?
Fördelar/nackdelar? Vad prioriterar ni i en försäkring på katt?

Är intresserad av att höra alla tankar och teorier.

Jag har agria, veterinärvård och livförsäkring - egentligen inte av någon annan orsak än att den rekommenderades av uppfödarna till båda katterna och att det var den försäkring de fick med sig i köpet sas.

Har Agria veterinärvård till hunden också, så det blir bekvämt att ha det samlat.
 
Folksam har vi. Bra villkor, bäst pris. Typ så. Hade sveland innan för dom ersätter delvis forl. Men har allt annar i folksam så bytte dit.
 
Moderna har jag. Möjligt att jag valt typ Svedea eller nått annat som ersätter FORL och kanske högre för magnetröntgen. Annars är jag nöjd med Moderna, 365 dagars självriskperiod gör inget när nått drar ut på tiden.
 
Agria, eftersom Nikita redan var försäkrad hos dem när jag köpte henne. Nu kan jag inte flytta eftersom hon har behandlats för UVI och njurarna, så hon skulle få restriktioner om jag flyttade henne.

Jag är nöjd med Agria, dyra premier :mad: men bra bemötande och service. Har aldrig haft några problem med att reglera. Jag gillar också att de inte sänker ersättning när katten blir äldre. 60+3000 (tror jag) + liv men det försvinner nu.
 
Smiter in på den här tråden. Jag har nämligen två äldre katter som jag vill försäkra. Vilket bolag rekomenderar ni då? Vet att inte alla försäkrar äldre katter... Är det nått man ska tänka på?

Katterna är 14 (hane) och 8 (hona) år.
 
Senast ändrad:
Smiter in på den här tråden. Jag har nämligen två äldre katter som jag vill försäkra. Vilket bolag rekomenderar ni då? Vet att inte alla försäkrar äldre katter... Är det nått man ska tänka på?

Katterna är 14 (hane) och 8 (hona) år.

Är inte säker men tror att det bara är typ Agria som man kan försäkra äldre djur i. Och vad jag förstått så behöver djuret gå igenom en besiktning innan tecknandet. Men som sagt, jag är inte säker och kan ha helt fel :angel:
 
Smiter in på den här tråden. Jag har nämligen två äldre katter som jag vill försäkra. Vilket bolag rekomenderar ni då? Vet att inte alla försäkrar äldre katter... Är det nått man ska tänka på?

Katterna är 14 (hane) och 8 (hona) år.

Jag försäkrade in min 8:åring i Svedea, inga problem! Dom ville bara ha ett besiktningsprotokoll på att katten var fullt frisk, annars hade han fått reservationer på det som var dåligt. Nu hade han HCM så det fick han självklart reservation på. Har Svedea även på nya katten, nöjd hittills
 
Vilken försäkring har ni till er katt? Varför har ni valt just denna?
Fördelar/nackdelar? Vad prioriterar ni i en försäkring på katt?

Är intresserad av att höra alla tankar och teorier.


Vi har Agria på våra två katter. Ganska dyra men jag tycker det är viktigt att bolagen ej sänker veterinärvården när djuren blir äldre, de brukar räknas som seniorer efter 7 års ålder och när de är äldre är det kanske mer relevant att ha en bra försäkring. Agria sänker inte sitt veterinärsvårdsbelopp, vilket alla andra gör som jag varit i kontakt med.
Hade även tänkt placera hästen i Agria men fick ingen mängdrabatt och då valde jag istället Folksam till honom då de är bättre på just häst enligt min mening.
Tror det är så att man får läsa på och se vad man har för behov.
 
Vi har Agria på våra två katter. Ganska dyra men jag tycker det är viktigt att bolagen ej sänker veterinärvården när djuren blir äldre, de brukar räknas som seniorer efter 7 års ålder och när de är äldre är det kanske mer relevant att ha en bra försäkring. Agria sänker inte sitt veterinärsvårdsbelopp, vilket alla andra gör som jag varit i kontakt med.
Hade även tänkt placera hästen i Agria men fick ingen mängdrabatt och då valde jag istället Folksam till honom då de är bättre på just häst enligt min mening.
Tror det är så att man får läsa på och se vad man har för behov.

Moderna sänker inte heller och det finns minst ett till som inte gör det.
 
Har Folksam, mest för att allt annat är där. Villkoren är bra men har inte jämfört så mycket.
Blir lite rabatt på Folksam med tre katter, hem och bilar..
 
Vi har Agria på våra två katter. Ganska dyra men jag tycker det är viktigt att bolagen ej sänker veterinärvården när djuren blir äldre, de brukar räknas som seniorer efter 7 års ålder och när de är äldre är det kanske mer relevant att ha en bra försäkring. Agria sänker inte sitt veterinärsvårdsbelopp, vilket alla andra gör som jag varit i kontakt med.
Hade även tänkt placera hästen i Agria men fick ingen mängdrabatt och då valde jag istället Folksam till honom då de är bättre på just häst enligt min mening.
Tror det är så att man får läsa på och se vad man har för behov.

Sveland sänker inte heller.

Jag bytte nyligen från Agria till Sveland för att jag betalar 15 kr/katt/månad mindre för "samma" försäkring, men Sveland täcker också forl.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
948
Senast: Liten
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
479
Senast: cili
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp