Bukefalos 28 år!

bates caprilli

Hej
Jag har en bates caprilli dressyr.
Den är jätte skön att rida i. Hästen trivdes jätte bra med den. Hon har tyvärr breddat ut sig så den är för smal. har ändå det vita järnet :(
Köpte den i höstas så jag har inte haft den så länge.
Jag bara älskar den :love:
 
Bom vidd

Det här med att byta järn i sadeln. Gör man det hos vilken sadelmakare som helst eller ??
Var får ma ntag på dem olika bomjärnen?
Pris??
 
Re: Bom vidd

Det gör du själv hemma, hur lätt som helst. Man lossar ett par skruvar bara.
Det är lite olika pris på koppjärnen beroende på var man köper de. Räkna med mellan 300-350 kr per stycket. Finns att köpa hos de som säljer Wintec/Bates sadlarna.
 
Har en gammal Caprilli. Mycket sliten men urskön att sitta i. Ligger också bra på de flesta hästar. kanonsadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
751
Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
818
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp