Bed. på KM

H

hoppar&studsar

Hej!! :) ska börja me att tacka föralla svar som ja får. :bow:
Vi ska anordna KM på våran ridklubb snart men vi har inte riktigt bestämt vilken/vilka bedömnningar vi ska ha:confused:.
antingen A:1a (omhoppning efter alla i klassen har ridit grunden) eller A:0/A:0 (omhoppning direkt efter grunden)
:banana:
vilka bed. brukar ni ha på era klubbar?? :rofl:
 
Sv: Bed. på KM

Det e alltså HOPP KM vi ska anordna… :crazy: sorry missade skriva dt… :o
 
Sv: Bed. på KM

vi har haft det så att om man är felfri i gund omg så hoppar man den i gen och skall då träffa sin egen tid den som är närmast sin egna tid från första rundan vinner :bump: (man hoppar med en gång igen man går inte ut eller nått sånt) :banana:
 
Sv: Bed. på KM

på ett KM brukar man ju inte vara så himla många som rider å då kan de ju va roligare å ha "riktig" omhoppning efter att alla ridit grundomgången. då blir de ju riktigt spännande, annars brukar ett KM bli ganska avslaget.........
 
Sv: Bed. på KM

bokslukaren skrev:
vi har haft det så att om man är felfri i gund omg så hoppar man den i gen och skall då träffa sin egen tid den som är närmast sin egna tid från första rundan vinner :bump: (man hoppar med en gång igen man går inte ut eller nått sånt) :banana:
Men då vinner ju int det snabbaste felfria ekipaget? :bump:
 
Sv: Bed. på KM

nä och de e de som är meningen alla har en chans att vinna, man behöver inte ha en snabb häst/ponny :bump: utan man behöver ha presison instället och känsla på rytm och tempo, det är svårt.
 
Sv: Bed. på KM

vi har i alla tider haft A1:b - och det uppskattas av alla - både ryttare och publik dessutom är det inte på tid förrän i sista omgången.
 
Sv: Bed. på KM

bokslukaren skrev:
nä och de e de som är meningen alla har en chans att vinna, man behöver inte ha en snabb häst/ponny :bump: utan man behöver ha presison instället och känsla på rytm och tempo, det är svårt.
Låter intressant! :smirk:
 
Sv: Bed. på KM

bokslukaren skrev:
vi har haft det så att om man är felfri i gund omg så hoppar man den i gen och skall då träffa sin egen tid den som är närmast sin egna tid från första rundan vinner :bump: (man hoppar med en gång igen man går inte ut eller nått sånt) :banana:

Det gjorde vi på en hoppträning! Det var jättekul och dessutom bra träning :D (Behöver jag säga att lillapållan o jag vann *skryter* :p )
 
Sv: Bed. på KM

Vi brukar alltid ha A:0/A:0, jag tycker det är det bästa och det går smidigast och fortast...
 

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: cewe
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 219
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 920
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp