Bukefalos 28 år!

bedrägeri

J

johanna_fridh

hejsan! har ett stort problem och undrar mest om ja någonsin kommer få se min häst igen. i januari skickade ja min häst på prov till en tjej som eventuellt skulle köpa henne. så då hade hon henne på prov i fyra veckor men sedan började hon klaga på allt på hästen, under denna tid var ja mitt i en separation och det visste köparen så hon utnyttjade väll sin situation. då ja ville bli av med min häst fort eftersom ja inte hade någonstans att ha henne gick ja ner i pris. och då skulle hon köpa henne. så vårat första kontrakt rev vi. sedan tog hon dit veterinär igen på hästen, då säger denne att hästen är helt slut i vänster framben. ja ville då se vad veterinären skrivit så då lovade köparen att skicka detta men det hände ingenting, sedan gav hon mig ett skambud på hästen, då ja sa nej att ja vill eha in henne på klinik före och att vi sedan skulle kunna diskutera priset. men nej då ja sa ett högre pris igen på hästen och att hon kunde köpa henne för det men att hon då endast skulle gå som avel promenad häst sa hon ja och betalade in en del av priset. sedan hände ingenting på några veckor, sedan ringde en tjej från danmark och frågade om ja ägt en häst vid namn ....... jo sa ja och att ja fortfarande ägde henne och då sa hon att hon också hade köpt henne. då visade det sig att hon ja försökt sälja till hade redan sålt iväg min häst innan hon ens hade betalt in några pengar för hästen till mig.. sedan så hade den tjejen som "min köpare" hade sålt till hon hade sålt min häst vidare till danmark... :confused: det enda kontrakt vi hade ja och min köpare var det ja skickade sist på den mindre summan, men hon skickade aldrig tillbaks handlingarna till mig så det enda ja har nu är köpekontraket mellan mig och den tjejen ja köpte hästen av en gång i tiden, sen är även hästen registerad på mig.. så nu har ja anmält min köpare för bedrägeri, men ja har ingen aning om hur det kommer att gå. .. är det någon som varit med om något liknande? gäller mina papper på hästen ? :cry:
 
Sv: bedrägeri

:confused: fy vad tråkigt!
det är ju både STÖLD och BEDRÄGERI! :devil:

hur f*n är en del funtade?
hoppas du får rätt hjälp och att allt blir bra till slut.

*tröstekram*
 
Sv: bedrägeri

Så länge som din "köpare" inte har något kvitto eller påskrivet köpekontrakt på att hon har betalat hästen så är den din.
 
Sv: bedrägeri

Men fy vad arg man blir, hur kan folk bete sig så :mad:
Hoppas det löser sig för er, uppdatera oss gärna !
 
Sv: bedrägeri

Fy vad hemskt... Du får hålla oss uppdaterade om hur det går. *lycka till*
 
Sv: bedrägeri

jo det ska ja göra, fick svar från tjejen i danmark idag också, hon hade ju tänkt att anmäla hon också men nu hade hon tydligen varit ute och tävlat med min häst och kommit två så nu vill hon ju självklart ha kvar henne.
 
Sv: bedrägeri

Usch så ledsamt. Är det ditt fina kallblodssto?:(
Jag hoppas att det löser sig till det bästa.
 
Sv: bedrägeri

Om allt stämmer som du skriver så har du goda chanser att få rätt rent jurudiskt. Om du har möjlighet att få tillbaka hästen är mer tveksamt nu när den är såld till Danmark. Kan bli en tjafs om vilket lands lagstiftning som ska gälla och jag har ingen aning om vad Dansk lag säger i sådant här fall.
Men att du ska kunna få ersättning från den första köparen är nog ganska solklart.
Den som riskerar att komma mest i kläm är nog köpare nummer två som sålt till Danmark.
 
Sv: bedrägeri

:o Jag blir så j:devil: a arg när jag hör sånt här, du är kanske inte den första hon lurat, hoppas du kan sätta dit henne för bedrägeri/stöld.... sådanna människor måste bara bort ifrån våra djur..man får ju hoppas att pållen har det bra:cry: ...

Jag hoppas allt sluta lyckligt!
 
Sv: bedrägeri

jag fattar inte hur man e skapt när man kan göra nåt sånt!:( :eek:
hoppas att du får tilbaka hästen!
 
Sv: bedrägeri

Jätteledsen för din skull! :cry: :cry: Och blir så jä*la förbannad när jag läser vad du råkat ut för! En del folk vet inte vad som är "mitt" och "ditt" elr "rätt" och "fel" och det är ju bara så sorgligt när en ärlig människa råkar ut för denne person... Håll oss uppdaterade om vad som händer! Håller tummarna för dig, Lycka till!
 
Sv: bedrägeri

Fy fasen va tråkigt. Hoppas att detta löser sig på bästa sätt. Hoppas du fortsätter att skriva om hur det går.
 
Sv: bedrägeri

break_a_leg skrev:
De nya kontrakt du skickade till den första köparen var de påskrivna av dig?

jo det var påskrivet av mig men det kom aldrig tillbaks då ja och köparen aldrig träffades utan hon skulle köpa hästen osedd därför hon fick ha den på prov så länge. men som sagt hon lovade att skicka kontraktet men de dök aldrig upp i postlådan.
 
Sv: bedrägeri

knyttet skrev:
Usch så ledsamt. Är det ditt fina kallblodssto?:(
Jag hoppas att det löser sig till det bästa.
jo ja hoppas också det löser sig till det bästa. nä det var inte mitt kallblods sto utan mitt halvblodssto. ville behålla en av dom så blev det den stora som ja valde att sälja då ja haft kallblodet i fyra år och den andra i ett.
 
Sv: bedrägeri

Att du inte tycker om motpartnerns advokat är väl inte så konstigt. Han är en offentlig person iom hans arbete och tyvärr är det ju så att han bara får ta hand om de fall där något gått fel och det betyder att det finns åtminstonde att en part är sur och förbannad och det är väl ett ypperligt tillfälle att snacka skit och sprida rykten men han gör bara sitt jobb och det innebär att han får försvara så väl skyldiga som oskyldiga..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
11
· Visningar
2 266
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 771
Senast: Lhas
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 751
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp