Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp med att hitta en dokusåpa om religiösa ungdomar

Ramona

Trådstartare
När jag bodde i stan och hade alla kanaler som fanns typ, brukade jag titta på en serie om ett gäng ungdomar/människor i USA och deras vardag som extremkristna. De försökte inte bryta sig ut ur sekten de levde i, utan det var mer en avspegling av deras liv. Det var väldigt intressant eftersom det är så långt ifrån jag själv lever som singel och totalt självständig.

Det var inte Breaking Amish, inte Breaking the Faith eller så. Men jag kommer inte alls ihåg vad serien hette och jag vill ladda ner den nu så jag kan kolla klart.

Dessa ungdomar fick inte sporta, de gick oftast inte klart skolan, de fick inte dejta. Sekten levde i ett stort kollektiv där alla arbetade, men kvinnorna lagade all mat och städade, medan männen tog hand om slakt, bygga grejer, stängsla etc. Kvinnor och män åt i separata delar av matsalen. En av tjejerna var lite rebell och ville vara med och stängsla en dag, men det blev ju kaos bland medlemmarna. Hon ville även hjälpa till med att slakta kycklingar och då blev det ännu mer kaos.

Hjälp!!
 
Jag känner igen det där att tjejen ville stängsla osv men minns tyvärr inte vad serien heter.
Det var kanske mormoner? Eller amish, finns ju flera amish-serier.
 
Jag har fortfarande inte hittat serien. Blir så trött på mig själv som inte kan komma på vad den hette. En sak jag kommer ihåg är att de refererade till religionen och gruppen på ett specifikt sätt. Kallade det för typ "organisationen" eller liknande.
 
Kan religionen ha varit Mennonites? Jag vet att det gatt atminstone en serie om dem, men ar osaker pa var den gick. Eller kanske Hasidic Jews? Det finns Baptists som ocksa klar sig likartat ... och nagra fler olika varianter dar kladseln ar kvar som nar de kom over till USA i mesta mojliga man.
 
Kan religionen ha varit Mennonites? Jag vet att det gatt atminstone en serie om dem, men ar osaker pa var den gick. Eller kanske Hasidic Jews? Det finns Baptists som ocksa klar sig likartat ... och nagra fler olika varianter dar kladseln ar kvar som nar de kom over till USA i mesta mojliga man.
Nä, inga judar. Definitivt kristna. De bodde alla på typ en farm i ett stort kollektiv. De fick inte sporta, inte lyssna på musik, knappt gå i skolan. Könsrollerna var enormt strikta så män och kvinnor åt inte ens ihop, men alla åt i samma matsal vid samma tid. Enormt inavlade visade det sig - såklart! Låter inte som några baptister heller, de brukar väl vara mer liberala? Kanske var det mennoniter, men jag tror att de hade moderna kläder på sig, och det har väl inte mennoniterna?
 
Om jag inte minns fel var det en serie om mormoner på tv för ett tag sedan kanske det är det du söker
 
Nä, inga judar. Definitivt kristna. De bodde alla på typ en farm i ett stort kollektiv. De fick inte sporta, inte lyssna på musik, knappt gå i skolan. Könsrollerna var enormt strikta så män och kvinnor åt inte ens ihop, men alla åt i samma matsal vid samma tid. Enormt inavlade visade det sig - såklart! Låter inte som några baptister heller, de brukar väl vara mer liberala? Kanske var det mennoniter, men jag tror att de hade moderna kläder på sig, och det har väl inte mennoniterna?

Mennoniter i norra USA ser oftast ut ungefar som Amish, medan Mennoniterna i Kanada och i mindre kolonier i USA ofta har moderna klader.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp