Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp med häst pass!!

Det nationella passet ligger inte i FEI-passet då? Det finns ju en "plastficka" längst bak där man kan placera nationella passet så att det ser ut att tillhöra FEI passet. FEIpasset är ju många gånger mycket tjockare än vanliga passet.
 
Det nationella passet ligger inte i FEI-passet då? Det finns ju en "plastficka" längst bak där man kan placera nationella passet så att det ser ut att tillhöra FEI passet. FEIpasset är ju många gånger mycket tjockare än vanliga passet.

nej det gör det inte tyvärr..
 
Tyvärr är det också så att det är bara ägaren som kan få ut ett pass. Vilket i sig ju är bra för då kan inte vem som helst fixa pass till en häst. Men det ställer också till det när man inte står som ägare på en häst som behöver pass.
Satt själv i en liknande sits med en travhäst där det inte gjorts officiella ägarbyten på de senaste ägarna innan jag fick hästen. Var ju vanlig förr med travhästar att man inte gjorde ägarbyten när inte ville att hästen skulle komma ut som starthäst igen. Jag gjorde flera försök att fixa det själv men hur jag än gjorde hade passet hamnat hos den som var ägare i registret. Tog mig fem år att få kontakt med den personen och få hästen registrerad på mig så jag kunde ordna passet.
 
Tyvärr är det också så att det är bara ägaren som kan få ut ett pass. Vilket i sig ju är bra för då kan inte vem som helst fixa pass till en häst. Men det ställer också till det när man inte står som ägare på en häst som behöver pass.
Satt själv i en liknande sits med en travhäst där det inte gjorts officiella ägarbyten på de senaste ägarna innan jag fick hästen. Var ju vanlig förr med travhästar att man inte gjorde ägarbyten när inte ville att hästen skulle komma ut som starthäst igen. Jag gjorde flera försök att fixa det själv men hur jag än gjorde hade passet hamnat hos den som var ägare i registret. Tog mig fem år att få kontakt med den personen och få hästen registrerad på mig så jag kunde ordna passet.

fy vilken historia :( nu har det ändå löst sig för mig! Ägaren har hört av sig, och de finns ett annat pass! Så vi ska mötas upp så att jag får detta. så lättad att vi inte behöver krångla med ett nytt!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 252
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 202
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 281
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 199
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp