Bukefalos 28 år!

Behöver er input (kollega som slog häst)

Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Ville bara skriva att jag tycker du är helt suverän Sockerbit, du kan verkligen vara stolt över dig själv som i alla fall försöker! Skulle min ponny bli sjuk/skadad hoppas jag att det är någon som dig som tar hand om honom då.
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Du kan ju tala om i vilken stad du bor så är det ju inte så svårt att lista ut vilken klinik det handlar om utan att du har pekat ut den. Man drar ju sina egna slutsatser. Jag skulle dock inte bli förvånad om det är den kliniken jag tänker på, den är på min egen svartlista sedan flera år tillbaka och ligger i Uppsala :mad:
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

kan du inte smygfilma med mobilen?

Jag kan säga att som hästägare hade jag blivit Skogstokig om jag fått veta att någon behandlat mina hästar illa när jag lämnat dom på vård/skötsel/träning hos någon som sedan var elak mot dom.

Att sätta upp gränser är inte samma sak som att vara elak eller använda övervåld.
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Om du bestämmer dig för att sluta, så hade jag nog i dina skor kontaktat hästägaren och berättat för dem. Sen kan denne isåfall göra en anmälan mot kliniken.

Jag kan vara ute och cykla men det var det som dock upp i huvudet att "så skulle jag gjort"
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Tror jag har läst alla inlägg och funderar lite över chefen. Är chefen ägare eller finns det någon annan som äger verksamheten, t ex en organisation? Kan du inte vända dig till "högre instans" inom verksamheten. Bör man inte vara mån om att driva en bra verksamhet som bibehåller ett gott rykte och skapar goda kundrelationer. Sånt här kommer alltid ut och skapar dålig PR, kanske dags för lite kvalitetsarbete för att förbättra organisationen. Lycka till i din jobbiga situation.
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Sjukt:eek:Förstår att du blev riktigt paff, hade jag med blivit och tätt därefter hade jag blivit vansinnig!!
En sådan människa ska man inte hålla tätt för anser jag , hade frågat vad i fan hon sysslat med??!!

Tråkigt att du inte får någon med dig, som vågar stå upp för detta!!!Ju fler desto bättre anser jag..
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Hej Hur går det för dej med allt??

Hoppas du får en trevlig midsommar iaf.
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Fast eftersom hon inte är utbildad så måste det bli den ansvarig veterinären i fallet som även är ansvarig för det han/hon ber din kollega utföra?

Jag tänkte detsamma. Och ang vilken veterinär som ska anmälas så är det ju ansvarsnämnden som får ta tag i det. Anmäl den olegitimerade kollegan och låt ansvarsnämnden reda ut vem som är ansvarig för dennes handlingar.
 
Sv: Behöver er input (kollega som slog häst)

Jag hoppas verkligen att du "vågar" säga ifrån om det som hänt.
Min häst blev illa behandlad av en djurskötare/vet.assistent(eller vad sjutton personen var) mitt framför ögonen på mej när vi var inne på klinik. Men jag blev så himla chockad och var så nervös inför besöket så jag kom inte för mej att säga något. Vilket jag fortfarande ångrar djupt...
Även veterinären såg det som hände, så jag hoppas att hon vågade säga till personen vid senare tillfälle.
 
Jag undrar också hur det gått! @Sockerbit

Angående att anmäla kollegan utan att det uppfattas som svartmålning eller att chefen kan vifta bort det som sådant: det är det man har facket till. Om du inte "vågar" gå till chefen direkt med något, så kan man vända sig till fackets representanter och få hjälp den vägen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 798
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 959
Hästhantering Är medryttare på en häst som tigger godis. Har jag inte godis så blir den sur lägger bak öronen och blir hotfull. Vänder baken till och...
Svar
16
· Visningar
2 731
Senast: iNTOHiMO
·
Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp