Bukefalos 28 år!

Benskydd m. snabbspännen

T

Tilly

Någon som har benskydd med snabbspännen? Är dom lätta att få på och sitter dom bra? Sådana här jag menar.

Hur är det om dom är helt i läder, behöver man ha fårskinn under dom då?
 
Jag har såndana skydd, som jag köpte på Börjes. Gillar dem skarpt. Bra för att vara så billiga. Jag använder inget under skydden, de blir nog i smalaste laget då skulle jag tro.
 
tycker inte om dem skydden, köpte mina på börjes. hårda o lätt att på skav av dem. andvänder flexi-soft, det är grejer de! :bump:
 
min stackars arabzing fick skav av sånna skydd..

men det kanske går att köpa en storlek för stora och lägga under fårskinn?
 
Jorå, de funkar bra. De är lätta att få på fast resåren är ganska seg.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
669
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag läser till sadelmakare men eftersom jag är helt ovetandes om vad som är modernt och vad som går hem hos hästfolk idag behöver...
Svar
12
· Visningar
1 386
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp