Bukefalos 28 år!

Benställning vid vila

T

Timo

Min 5-åriga häst står med frambenen ganska långt in under sig när han vilar/sover i hagen. Vad kan det bero på? Han visar ingen hälta och verkar pigg och frisk i övrigt.
/Timo
 
Han kanske har ont någonannanstans? Min dam står med sina ben väldigt långt under sig men hon är halt iofs. Hon har precis varit in och fått bränna båda harhasarna så nu är det vila igen... Annars kanske han tycker det är bekvämt? Fast jag skulle fundera på om det fanns någon värk någonstans om det är ett onormalt beteende för din häst.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 321
Senast: Twihard
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp