Beris tunna bett för liten ponny

Harbor

Trådstartare
Jag såg att Beris kommt ut med ett tunnare bett som man kunde beställa till och med i 10 cm. Tänkte det skulle vara kul att testa på lillponnyn. Nån som testat?
 
Jag såg att Beris kommt ut med ett tunnare bett som man kunde beställa till och med i 10 cm. Tänkte det skulle vara kul att testa på lillponnyn. Nån som testat?
Har ett sånt, både som tränsbett och pelham. Använde det flitigt för ett par år sedan. Ponnyn har tuggat endel på tränsbettet så lite fula jack men han trivdes bra med det.
 
Haft det till en ponny (c-ponny med pyttemun) som trivdes väldigt bra på det. Bytte dock bettskivorna till vanliga större, de som sitter på hamnade lätt i munnen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: fio
·
Utrustning Vad har ni för tips och erfarenheter kring plastbett från bla. dessa märken? Har köpt ett rakt bett från Trust men tyckte det såg...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Lemeie
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 937
Senast: Gimlan
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 622
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp