Bukefalos 28 år!

Beslutsångest - klocka

Hero

Trådstartare
Jag har beslutsångest. Börjar ett nytt jobb till höst och min klocka har pajat. Jag känner mig naken utan klocka då jag alltid haft klocka sen jag började i skolan. Är inne på en modell som finns i två färger. Jag lär nog gå mest i skjorta och jeans. Det verkar vara en vanligaste klädkoden på kontor?
Kanske ska tillägga att jag är kille :p.


svart
6496_2.jpg

eller guld
EFA-134SB-1A9_7m.jpg
 
Sv: Beslutsångest - klocka

Tack, då har jag beställt den guldfärgade :)
Jag trodde inte det skulle vara sån majoritet på guld. Jag var inne på den också...
men var rädd att den skulle se gubbig ut. Eller för mycket bling. Men det är ju ganska lite guldfärg ändå. Sen sticker det ju ut lite som ni säger. Den andra färgen är mer vanlig.
 
Sv: Beslutsångest - klocka

Och jag som vanligtvis gillar guld tycker att den svarta var absolut snyggast. Den i guld fick jag snobbkänsla av. Möjligtvis att den i guld hade passat till kostym men inte till jeans och skjorta.
 
Sv: Beslutsångest - klocka

Och jag håller med dig. Den är lite för mycket och jag tycker inte guldet passar just på den klockan. Kanske är den snyggare i verkligheten?
 
Sv: Beslutsångest - klocka

Bra val med en Edifice. Har själv en EQS-500DB.
eqs-500db-1a1_02.jpg


Sjukt nöjd, men har dock en kommentar då den är väldigt lik din Edifice. Detta är nog inte en 18 timmar om dagen, sju dagar i veckan klocka. Iofs har Casio relativt bra skydd på glaset, men bandet på min Edifice har redan några repor på sig, trots väldigt minimal användning, då jag bara använder min när jag ska vara lite mer uppklädd.

Den klocka jag mer eller mindre alltid har på mig (både på jobb och i stallet) är en GW-3000BB
GW-3000BB-1AJF.jpg

Soldriven, Atomur, och tåler verkligen en massa stryk. Blir ordentligt skitig efter att ha jobbat i stallet och/eller trädgården, men då den följer med in i duschen efteråt ser den alltid respektabel ut.
 
Sv: Beslutsångest - klocka

Jag hade en Edifice innan också... Gillar att dom kombinerar bra utseende med funktion. Den blev dock ordentligt vanvårdad, då jag haft ett mkt fysiskt jobb innan och använde den alltid, även när jag sporta. Repor över hela glaset och överallt på armbandet. Plus att den läkte vatten efter två batteribyten.
Jag tänkte vara lite mer rädd om denna. Men kommer använda den på nya jobbet då det är ett kontorsjobb. Jag har faktiskt en g-shock, men armbandet har pajat på den. Gillar dock inte gummiarmbanden som alltid går sönder för mig.
GT-000C-1-G-Shock-50Gs-mens-wristwatch.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 368
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 530
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp