Bukefalos 28 år!

Beslutsångest!!

B

Bee Sweet´s

Fick ett samtal av fodervärden till min tikvalp Milla som är 12 v... Hon har blivit allergisk.. Familjen är jätte ledsen för det och det känns så surt för bättre människor får man leta efter...

Nu har jag beslutsångest hur jag ska göra, jag har ju två hundar hemma och funderar på om jag kanske ska lämna ut Leia, Millas mamma på foder ist...
3 hundar är inget alternativ för oss som vi bor idag..

Jag vet att Leia skulle stormtrivas att vara själv med sin familj, kanske på landet där hon fick springa fritt.. Även om det är en parson så har hennes Jaktgen tappats bort någonstans på vägen =)

Men sen är ju Leia trots allt Leia, hon har ju funnits här ett tag... Men Milla har jag kännt nått speciellt för sen samma stund hon föddes...

Eftersom Leia fick förlossningskomplikationer när Milla och hennes bror föddes så har jag redan bestämt att testa en gång till och blir det pannkaka då med så blir det inga fler valpar av henne och hon ska få bo hos någon som bara har henne...

Ska jag lämna henne på foder redan nu lr ska jag hitta ett nytt hem till Milla igen??

Jag vet varken ut lr in just nu.. Hade jag möjlighet så skulle jag ha alla tre men det funkar verkligen inte.... Suck!
 
Sv: Beslutsångest!!

aha,,, då fattar jag, trodde först att hunden blitt allergisk :)
 
Sv: Beslutsångest!!

Vem skulle må bäst utav det?

Ifall Leia skulle trivas med att vara ensamhund och kanske må bättre med det kanske det är ett bra alternativ ändå. Jag förstår att du tycker det är jobbigt för man fäster ju sig vid dem så himla mycket!!!!

Och ifall du behåller valpen själv har du ju ändå kvar Leia i henne så du förlorar ju inte Leia helt.

Nu är jag helt inriktad på att du ska sätta ut Leia på foder men jag skulle aldrig göra så själv. Dock så är jag inte avelsintresserad men jag skulle aldrig lämna ifrån mig en kär vän som mår bra psykiskt och fyskiskt hos mig. Det kan ju bli pannkaka av alltihop.

Men skulle det vara en fördel för hunden hade jag gjort det. Jag är inte självisk med mina bästa vänner...

Oj, nu snackar jag bara en massa strunt. Men du kanske får ut något utav det ändå... :D Lycka till! :bow:
 
Sv: Beslutsångest!!

Sitter å tittar på Leia... Hon är ju min lilla ögonsten, inte kan jag lämna bort henne nu.... Det är nog bäst att följa sitt hjärta i det här beslutet och Leia är ju trots allt Leia..!
 
Sv: Beslutsångest!!

Känner igen det där... hehehe...

Men tre är en för mkt i lägenhet.... tyvärr, annars hade hon stannat hos mig...
 
Sv: Beslutsångest!!

Hundarna rastas ju inte i lägenheten ändå. Känner en som har två stoora hundar (60-65 cm) i en 4 rok. Så du kan nog har tre hundar om du verkligen vill!
 
Sv: Beslutsångest!!

Det är mkt min sambo som tycker att 3 är för mkt och jag måste ju även respektera honom då han inte riktigt delar mitt hundintresse...

Jag ska hämta Milla om några timmar och åka ner till mina bästa vänner i skåne... Det blir nog så att hon stannar kvar där oxå.. Då har hon 4 hundar att leka med och hur mkt mark som helst att springa på...

Leia får bli kvar hemma med oss... Hon är speciell men när jag såg henne och Pricken leka igår så var det ingen tvekan om vem som skulle bli kvar här hemma...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 692
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 955
Senast: Bri
·
Övr. Hund Åh, detta är svårt. Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan? Det har gått bra, sonen är nu 9 månader. Men.. det är en...
2
Svar
38
· Visningar
3 589
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
1 992
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp