Bukefalos 28 år!

Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar nervöst på kollen om två veckor då Kotten är på 85 dygn. Sedan betäckning har hon varit otroligt lugn och nästan sömnig, men nu sitt vanliga vakna jag sedan ett par dagar. Det behöver ju inte betyda något men jag är såklart rädd att hon ska vara tom.
 
Nu har vet varit och gjort 30 dygns kollen, och visst var hon dräktig. Med tvillingar igen! Pratade med stationen och stationsvet någon vecka efter att jag hade hämtat hem henne, och enligt dom hade hon bara släppt ett ägg. Nu blir det ny koll den 15:e för att se om något finns kvar efter den ena blev klämd. Men det lät inte så bra då dom låg rätt nära varandra sen var dom nästan lika stora. Så jag kan väl säga att jag är besviken med stort B! :(
 
Men du vet att en blev klämd? Det går inte att spruta bort dem så sent så annars är du i ett väldigt riskabelt läge.
 
Har suttit och googlat en del ang klämning vid dygn 30 men hittar inget som säger att det inte går, en del säger att det är sista chansen att klämma då. Men om det nu skulle ha misslyckats och båda finns kvar vid 45d, vad gör man då? Fan så här skulle det ju inte vara, var glad när jag hämtade hem henne den 4/8 och stationen sa att det bara var ett ägg. Någon som har erfarenhet av detta och kan dela med sig? Enligt vet så kan man spruta bort efter 45d?
 
@simpan Hur har det gått med stoet som betäcktes med Flambeau? Såg en film på honom på fejan idag och blev lite kär. Jättefin hingst med riktigt härlig elastisk gång. Gillade honom betydligt mer än Ampere måste jag säga:o. Hoppas verkligen att du fick dräktigt till slut!
 
@simpan Hur har det gått med stoet som betäcktes med Flambeau? Såg en film på honom på fejan idag och blev lite kär. Jättefin hingst med riktigt härlig elastisk gång. Gillade honom betydligt mer än Ampere måste jag säga:o. Hoppas verkligen att du fick dräktigt till slut!
Stoet som betäcktes med Flambeau visar brunst mot hingst. :( Supersynd för han såg riktigt fin ut på videon som de lade ut.

Den andra som gick till Canterbury ser dräktig ut, noll intresse av hingsten hemma. Åker och kollar henne på 30 dygn om två veckor.
 
Jag fick låna en bekants sto och det har BARA jäklats. Självklart blev hon alltid redo att insemineras på helg och första lådan försvann helt, andra lådan som skulle komma på Midsommarhelgen hamnade i Småland och den 3:e kom äntligen fram men då fastnade stoet i sin brunst och gick aldrig ur, fick sprutas igång men blev inte dräktig med Qvadrigo. 4:e och sista brunsten var vi så pass uppgivna och lagt ut mycket pengar för ingenting men ägaren slog näven i borden och SKULLE ha hon dräktig! Vi gjorde en tvärvändning och tog en dyrare hingst, bästa kallblodet vi har i Sverige nu, som står bara någon mil härifrån och seminerade och hon är konstaterad dräktig på 30 dygn! Vi kollar sen om hon fortfarande är dräktig med Månprinsen A.M.!!! :-)
 
Är tveksam om D'amour fortfarande är dräktig. Ska vara på dygn 60 nu. Vad är bäst vid koll nu - blodprov eller ul?

Har även fått veta att nyinköpta ponnyn är dräktig... Vilket inte alls var som planerat.
 
Min är också på lite drygt 60 dygn och verkar väldigt dräktig!
Hur kan de SE dräktiga ut så tidigt?!
Fasar för hur hon kommer se ut som högdräktig...
Koll för 90 dygn blir 3 okt. men hittills känns det lugnt med tant brun.

@Dressyren så jobbigt om det blir tvärtom! Om D'amour är dräktig hade det ju i alla fall funnits en nytta med två föl!
 
@grimman
Inte helt optimalt då tanken var att utbilda och sälja ponnyn.. Men nu är det som det är och det blir nog bra i slutändan :) Tror däremot att det kan bli fölning i år och inte nästa år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 852
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 470
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 592
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp