Bukefalos 28 år!

A

Alpin87

vad använder ni för bett till era hästar vid olika tillfällen.

jag har antingen vanligt tredelat eller ett rakt gummiklädd pessoa med bara en ring ''nedanför''. jag rider då mest dressyr.
 
Just nu varvar jag mellan bitless bridle och odelat tränsbett. Men min häst går inte helt 100 på det raka tränsbettet så jag ska testa lite fler bett hade jag tänkt.

Rider/tränar min häst i skogen alltid.
 
Nsv/hbl har ett jaktkandar.

Kallblodstravaren har pelhalm, tvådelat. Köptes med tvådelat pessoa, precis bytt till pelhalm.
 
När jag rider sköhästen är det tredelat eller sidepull, ägaren rider på tvådelat.
 
Just nu tränar vi inte alls...i princip, men vi kommer snart igång igen. Då blir det:

Hackamore ute, ibland blank stång. Hade gärna velat haft tag på ett side-pull att rida på ute dock.

På "plan" har vi antingen endast kapson, kapson och stång eller bara stång.
 
Jag rider en GrandPrix utbildad kille. Och vi tävlar Medelsvår dressyr. Jag rider alltid på vanligt tränsbett. Tycker det är skönast och enklast. Till tävling såklart på kandaret.
 
Treåringen: rakt silikonbett eller smalt tredelat. Hon gillar inte det tredelade, så det blir mest silikonbettet.

Tanten: silikonbettet, hackamore.

Gubben: vanligt tvådelat, rakt tränsbett.
 
Jag växlar mellan 3-delat o rakt. Ska jag galoppera mkt i skogen nån gång är det möjligt jag rider på waterford
 
rider för det mesta på sprengers 3delade med oval platta, men växlar ibland med sprengers pessoa med bara en extra ring, också tredelat.
 
Fullblodet rids med delad pelhamstång(dubbla tyglar) och med gramantygel, kandar eller blank stång när han är i högre träning, hoppar på pelham eller 3-delat tränsbett. Shettisen har ett 2-delat och 3-delat tränsbett. Var hittar man bett när storlek 85mm är för stort?
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Fazeem
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 938
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
843
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp