Bukefalos 28 år!

Bettförslag till fullblod

Sv: Bettförslag till fullblod

Jag tycker faktiskt inte att fullbod alls är "besvärliga" i munnen men ¨påfallande ofta har de besvär av ryttaren dvs ryttarens händer är själva problemet, de har alltså känsligare munnar. Samma häst som går hur fint som helst med en ryttare, lugn i munnen kan hacka irriterat med en annan ryttare, oftast handlar det om att hålla för mycket och inte ge tillräckligt med tygel eller att handen verkar bakåt och blir låst.
Det blir en ond cirkel. Därför tycker jag att innan man grejar med olika bett ska man rannsaka sej själv och prova att våga lätta av i handen och se hur det fungerar.
 
Sv: Bettförslag till fullblod

jag använder magic bit från pessoa, grymt bra. tredelat, koppar och ligger still i munnen utan att störa hästen. rekommenderas varmt, jag vet många med fbl som använder detta och både häst och ryttare är nöjda.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 823
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, behöver hjälp att tänka lite! Min fyraåring går på ett oledat bett med lösa ringar och bettplattor. Har varit jättefin på det och...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: ygenda
·
Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 382
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp