Bukefalos 28 år!

Bila genom Finland

feel

Trådstartare
Vi ska besöka Åbo och Muminlandet som finns där, bilar från Norrbotten så vi kör i princip genom hela Finland. Reser med 2årigt barn.

Är det någon här som har mer koll på Finland än mig? Finns det någon bra djurpark man inte bör missa? Någon extra trevlig stad som man bör se osv?

Tacksam för tips :)
 
Sv: Bila genom Finland

Jag vet inget alls. Men vi skulle vilja bila från söder till norr och sen tillbaka via Sverige.
 
Sv: Bila genom Finland

Vi ska besöka Åbo och Muminlandet som finns där, bilar från Norrbotten så vi kör i princip genom hela Finland. Reser med 2årigt barn.

Är det någon här som har mer koll på Finland än mig? Finns det någon bra djurpark man inte bör missa? Någon extra trevlig stad som man bör se osv?

Tacksam för tips :)

Antar att ni då kommer ner längs Riksväg 8 på finska sidan.


I Kalajoki finns vattenparken Jukupark. Det ligger vid havet och där finns också härliga sanddyner.


10 km norr om Karleby finns Toivonens djurpark och drängmuseum. Det är en "husdjurspark" med husdjur där man får umgås med djurena.



Om man tar en avstickare en bit in i landet, finns Ähtäri djurpark där, en traditionell djurpark med bl.a. lo, björn och varg.


En par mil från Ähtäri finns köpcentret Tuuri


I Vasa finns nöjesparken Wasalandia och vattenparken Tropiclandia


I Åbo finns, förutom Mumindalen, även Zoolandia
 
Sv: Bila genom Finland

Beror på vart ni startar men Rovaniemi och deras tomte park och sedan finns ju ranua djurpark
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Crossline
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 013
Senast: MiniLi
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 601
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp